PHR (PHARMENA) odnotowała 3 tys. zł skonsolidowanej straty netto w III kw. 2018 r. wobec 0,32 mln zł straty rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 0,21 mln zł wobec 0,24 mln zł straty rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 3,15 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 2,88 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2018 r. spółka miała 0,52 mln zł skonsolidowanego zysku netto w porównaniu z 1,88 mln zł straty rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 9,81 mln zł w porównaniu z 9,09 mln zł rok wcześniej.
"Na poziomie grupy kapitałowej, przychody ze sprzedaży za trzy kwartały 2018 r. wyniosły 9,8 mln zł i były wyższe o 8% r/r. Zysk EBITDA wyniósł 1,3 mln zł wobec straty 1,3 mln zł rok wcześniej. Na poziomie netto spółka osiągnęła zysk w wysokości 0,5 mln zł wobec 1,9 mln zł straty w roku ubiegłym" - czytamy w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2018 r. wyniósł 1,58 mln zł wobec 64 tys. zł zysku rok wcześniej.
"Nowa strategia handlowa, ekspansja zagraniczna i rosnąca efektywność Pharmeny pozwoliły na wypracowanie bardzo dobrych wyników finansowych w trzech kwartałach 2018 r. Szczególnie ważny w tym roku jest wzrost operacji zagranicznych, które w kolejnych latach planujemy w dalszym ciągu rozwijać. Działalność Grupy Pharmena będzie wkrótce dodatkowo wspierana przez rozwój nowego, dochodowego segmentu - suplementów diety. To bardzo ważna i perspektywiczna część naszej działalności" - powiedział prezes Konrad Palka, cytowany w materiale.
W ocenie zarządu, rozwój działalności dermokosmetycznej przynosi firmie coraz większe zyski. Wkrótce pojawi się kolejna gałąź biznesu - suplementy diety nowej marki MENAVITIN. Pharmena, w II kwartale tego roku, otrzymała od Komisji Europejskiej zgodę na wprowadzenie na rynek cząsteczki 1-MNA jako składnika nowej żywności. Spółka we wrześniu br. opublikowała strategię wprowadzenia do sprzedaży w Polsce i Europie suplementów diety. W najbliższym roku na rynek ma trafić osiem innowacyjnych produktów w ramach marki parasolowej MENAVITIN. Pierwsze produkty nowej marki wejdą do sprzedaży w Polsce jeszcze w tym roku, podano także.
Pharmena planuje również budowę silnej grupy kapitałowej poprzez tworzenie spółek zależnych na terenie Europy, które będą odpowiedzialne za sprzedaż suplementów. W lipcu 2018 r. została zawiązania pierwsza spółka celowa Menavitin GmbH w Niemczech, która ma prowadzić sprzedaż suplementów diety na rynkach Niemiec, Austrii i Szwajcarii. W latach 2019-2023 Pharmena chce uruchomić kolejne odziały. Rozpatrywane są takie kraje jak: Włochy, Francja, Belgia, Wielka Brytania czy Irlandia, przypomniano.
Na realizację strategii wprowadzenia nowych produktów do sprzedaży na terenie Polski i Europy, spółka planuje pozyskać środki z zapowiadanej emisji akcji. Potrzeby kapitałowe związane z realizacją strategii zostały określone na kilkanaście mln zł. Pharmena planuje wyemitować w drodze emisji publicznej w ramach subskrypcji zamkniętej do 2,6 mln akcji. Spółka chce także pod koniec bieżącego roku przenieść notowania na rynek regulowany GPW.
Pharmena kontynuuje również prace badawczo-rozwojowe obszarze leku 1-MNA w dwóch nowych wskazaniach: niealkoholowym stłuszczeniowym zapaleniu wątroby oraz tętniczym nadciśnieniu płucnym. W tym celu będą prowadzone badania fazy IIB na modelach zwierzęcych. Badania kliniczne potrwają do 12 miesięcy, a koszty z nimi związane zostały oszacowane na ok. 1 mln zł, czytamy dalej.
Pharmena to spółka biotechnologiczna, której głównym obszarem działalności jest opracowywanie i komercjalizacja innowacyjnych produktów powstałych na bazie opatentowanej fizjologicznej i naturalnej substancji czynnej 1-MNA. Jest notowana na NewConnect od 2008 r.