Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Orbis przydzieli obligacje do 200 mln zł poszczególnym inwestorom do 27 lipca

Udostępnij

ORB (ORBIS) podejmie decyzje o przydziale do 200 tys. obligacji serii ORB B 290721 poszczególnym inwestorom w terminie do 27 lipca, podała spółka. Chce wprowadzić papiery do alternatywnego systemu obrotu prowadzonego przez BondSpot lub GPW w terminie 90 dni od dnia emisji. 

"Na podstawie złożonych przez inwestorów oświadczeń o przyjęciu propozycji nabycia obligacji, emitent podejmie decyzje o przydziale obligacji poszczególnym inwestorom, w terminie do dnia 27 lipca 2016 roku" - czytamy w komunikacie.

Według warunków emisji, cena emisyjna obligacji będzie równa ich wartości nominalnej (1000 zł). Planowany dzień emisji obligacji to 29 lipca 2016 r.

"Dzień wykupu obligacji ustalony został na dzień 29 lipca 2021 roku. Obligacje wyemitowane zostaną jako obligacje na okaziciela, niemające formy dokumentu i w dniu emisji zostaną zapisane w […] KDPW. Obligacje będą oprocentowane w skali roku, według zmiennej stopy procentowej równej stawce WIBOR dla depozytów sześciomiesięcznych (WIBOR 6M), powiększonej o marżę odsetkową w wysokości 1,05%. Oprocentowanie płatne będzie w 6 miesięcznych okresach odsetkowych" - czytamy dalej. 

Orbis uprawniony będzie do wykupienia 100% lub 50% obligacji przed dniem wykupu, w dniu 29 lipca 2019 r. Premia należna obligatariuszom z tytułu wcześniejszego wykupu obligacji wynosi 1%. Obligacje zabezpieczone będą hipoteką łączną na nieruchomościach, podano również.

Obligacje wyemitowane zostaną w ramach programu emisji, w łącznej kwocie nie wyższej niż 500 mln zł, w zakresie którego w czerwcu 2015 r. Orbis wyemitował obligacje o łącznej wartości nominalnej 300 mln zł. 

Hotele grupy Orbis działają pod działają pod markami Sofitel, Pullman, MGallery, Novotel, Mercure, ibis, ibis Styles i ibis budget. Na koniec 2015 roku sieć Grupy składała się z 108 hoteli, dysponujących około 18,8 tys. pokoi. Większość z nich (64 obiekty) funkcjonowało w Polsce.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus