BRA (BRASTER) szacuje, że w ciągu 5 lat sprzedaż urządzenia Braster do badania piersi na rynku polskim powinna wynieść ok. 200 000 sztuk. Spółka chce rozpocząć efektywną sprzedaż urządzenia w IV kwartale 2016 roku na krajowym rynku, a następnie na rynkach międzynarodowych, co będzie miało znaczący wpływ na jej sytuację finansową, podał Braster.
Strategia sprzedaży urządzenia, przyjęta dziś przez zarząd, a opracowana na bazie strategii przygotowanej przez firmę Deloitte, opiera się na założeniu, że kobiety zainteresowane urządzeniem Braster będą mogły je kupić w jednym z trzech podstawowych kanałów dystrybucji: tradycyjnym - poprzez apteki stacjonarne, oraz e-commerce - zarówno zewnętrzne apteki online, jak również własny sklep dostępny na stronie internetowej Braster.
"Z przeprowadzonej analizy rynku wynika, iż z punktu widzenia wyrobu medycznego, jakim jest urządzenie Braster, jest to najbardziej efektywny model, który umożliwi dotarcie do szerokiej grupy konsumentek. W pierwszej kolejności urządzenie Braster dostępne będzie w największych sieciach aptecznych, co umożliwi sprawne zarządzanie tym kanałem dystrybucji (obecnie na rynku polskim jest ponad 14,5 tysiąca aptek, z czego ok. 36% to apteki skupione w sieciach powyżej pięciu aptek, które generują ok. 53% sprzedaży wszystkich aptek)" - czytamy w komunikacie.
Urządzenie Braster skierowane jest do kobiet, które będą mogły samodzielnie, w komfortowych, domowych warunkach wykonywać badanie piersi przy wykorzystaniu zaawansowanego systemu telemedycznego, rekomendowanego przez lekarza ginekologa. Na kompletny zestaw składać się będą: urządzenie oraz dwuletni abonament.
Strategia przewiduje możliwość zakupu urządzenia na zasadzie abonamentu dostępnego w dwóch opcjach, przy czym w obu przypadkach abonament będzie można kupić poprzez stronę internetową Braster: opcja pierwsza zakłada brak opłaty początkowej i abonament w wysokości około 40 zł/miesięcznie przez 24 miesiące (opcja ta będzie dostępna tylko przez własny sklep internetowy); zaś opcja druga zakłada wniesienie opłaty początkowej za urządzenie Braster w wysokości około 200 zł i abonament na poziomie około 30 zł/miesięcznie przez 24 miesiące (opcja ta będzie dostępna zarówno przez własny sklep internetowy, jak również w aptekach). Dodatkowo spółka rozważa wprowadzenie jednorazowej opłaty za urządzenie i 24-miesięczny abonament.
"Otrzymane wyniki pozwalają, zgodnie z założeniami planu sprzedaży emitenta, oszacować, iż w kolejnych pięciu latach sprzedaż urządzenia Braster na rynku polskim powinna wynieść ok. 200 000 urządzeń" - czytamy także.
Braster podał, że zaplanowane działania mają na celu rozpoczęcie efektywnej sprzedaży urządzenia Braster w IV kwartale 2016 roku na rynku polskim, a następnie na rynkach międzynarodowych, co będzie miało znaczący wpływ na sytuację finansową spółki.
Z analizy opracowanej przez Deloitte wynika, że w Polsce żyje 19,8 mln kobiet, a grupa docelowa urządzenia Braster to kobiety w wieku 25-65 lat, mające do dyspozycji powyżej 1 400 zł netto na osobę w gospodarstwie domowym. Ponadto, na podstawie wyników badań (dotyczących skłonności do zakupów) zidentyfikowano dwie grupy kobiet - takie, które chętnie kupią urządzenie Braster oraz takie, dla których produkt jest atrakcyjny i jest duże prawdopodobieństwo, że go nabędą.
Analiza pokazała również, że zaproponowany przez spółkę sposób oraz cena zakupu urządzenia są najbardziej optymalne, podano także.
Braster jako jedyna firma na świecie posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Brater Tester - innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od czerwca 2015 r.