Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Radpol oczekuje wzrostu sprzedaży i wyników w 2019 r.

Udostępnij

RDL (RADPOL) ocenia, że odnotuje dwucyfrowe wzrosty sprzedaży i wzrosty wyników w 2019 r., poinformowała wiceprezes Anna Kułach.

"Rok 2019 planujemy zgodnie z tym, co powiedzieliśmy w strategii, czyli cały czas dwucyfrowe wzrosty sprzedaży no i wzrosty wyników również na podobnym poziomie. Nie mówimy, że strategia jest nierealna na dzień dzisiejszy. Podtrzymujemy strategię, którą opublikowaliśmy" - powiedziała Kułach podczas konferencji prasowej.

W samym IV kw. br. spółka oczekuje, że nadal będzie miała wzrost przychodów w ujęciu rok do roku i rentowność "na plusie".

"Myślę, że będzie kontynuacja pewnych trendów z III kwartału. Trzeba wziąć pod uwagę, że sezon budowlany się kończy, aczkolwiek tu sporo zależy od pogody. Gdyby była dobra pogoda, to popyt na rury wzrośnie" - powiedział prezes Michał Jarczyński.

"Myślę, że jesteśmy na dobrej drodze. Firma jest w tej chwili zoptymalizowana jak chodzi o strukturę, wiemy co nas boli, skutecznie zarządzamy, monitorujemy, potrafimy liczyć co się nam opłaca - bardzo selektywnie przyjmujemy zamówienia" - dodał.

Wskazał jednak, że utrzymanie w ostatnim kwartale 2018 r. dwucyfrowej dynamiki przychodów (po 14-proc. wzroście r/r w okresie I-III kw. 2018 r.) "będzie dużym wyzwaniem", przy czym według słów Kułach "wzrost [w ujęciu r/r] będzie".

"IV kwartał dla naszej spółki nigdy nie jest spektakularny pod względem sprzedaży" - dodała wiceprezes.

"Powinien być, pewnie na niedużym, ale powinien być" - powiedziała także Kułach, pytana czy - wobec osiągnięcia trwałej rentowności spółki - IV kw. też będzie na plusie.

Radpol to wytwórca i dostawca instalacji do przesyłu ciepła, produktów dla energetyki oraz rur z tworzyw sztucznych do instalacji wodnych, kanalizacyjnych i gazowych, a także rozwiązań dla innych gałęzi przemysłu. Kluczowymi odbiorcami produktów grupy są takie sektory, jak energetyka, gazownictwo, ciepłownictwo, kolejnictwo czy motoryzacja. Spółka jest notowana na GPW od 2007 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus