Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cloud Technologies planuje przeznaczyć posiadaną gotówkę na inwestycje

Udostępnij

Cloud Technologies zamierza przeznaczyć posiadaną gotówkę na wkład własny w ramach projektów rozwojowych, na które otrzymał dofinansowanie, rozważa też kupno wykorzystywanej platformy informatycznej, poinformował ISBnews prezes CLD (CLOUD) Piotr Prajsnar. 

"Bierzemy pod uwagę zakup technologii, które pozwolą na istotne obniżenie kosztów. Obecnie korzystamy z kilku zewnętrznych platform DSP w modelu SaaS, ale rozważamy zmianę tego modelu, na przykład poprzez zakup licencji. DSP jest dla nas jednym ze strategicznych narzędzi, ponieważ technologia ta umożliwia nam świadczenie usług związanych z reklamą online, jak również pełni ważną rolę w pozyskiwaniu niektórych rodzajów danych" - powiedział ISBnews Prajsnar.

Gotówka emitenta na koniec II kw. (ostatni raport) wynosiła 19,4 mln zł, wobec obecnej kapitalizacji spółki na NewConnect 32,2 mln zł.

Spółka rozwija autorską platformę DMP OnAudience.com, która zapewnia scentralizowaną kontrolę nad wszystkimi danymi o odbiorcach i kampaniach, które pochodzą z wielu źródeł. Umożliwia ona zarządzanie i analizę informacji w celu tworzenia, targetowania i optymalizacji kampanii online. Platformy DSP umożliwiają zakup powierzchni reklamowej w modelu programmatic.

"Koszt zakupu powierzchni mediowych jest naszym głównym kosztem operacyjnym, a platformy DSP umożliwiają nam optymalizację poziomu tych kosztów" - zaznaczył prezes.

Cloud Technologies zaangażuje również środki własne w realizację dofinansowywanych projektów.

"Otrzymaliśmy dofinansowanie, ale realizacja tych projektów wiąże się także z koniecznością poniesienia istotnych wydatków przez spółkę" - dodał Prajsnar. 

Pierwszy z projektów, na który spółka otrzyma dofinansowanie od PARP związany jest z wdrożeniem prac badawczo-rozwojowych związanych z komercjalizacją bezpiecznego sposobu emisji reklam internetowych, a jego wartość wynosi 15 mln zł. Drugi projekt, który ma współfinansować BGK dotyczy zbudowania platformy automatyzującej zarządzanie danymi w reklamie internetowej i opiewa na kwotę 9 mln zł.

"Celem obu projektów jest przede wszystkim dalszy rozwój oferty produktowej, który stanowić będzie główną przewagę konkurencyjną grupy, a strategicznym celem spółki jest budowanie pozycji globalnego lidera w zakresie dostarczania wysokiej jakości danych oraz dostawcy autorskiej technologii Data Management Platform" - wskazał prezes.

Jak powiedział Prajsnar, ze względu na ewentualną możliwość zaangażowania istotnych środków niezbędnych do rozwoju biznesu, Cloud Technologies nie planuje w najbliższym czasie przeprowadzać skupu akcji, na który otrzymał upoważnienie walnego zgromadzenia, jeszcze przed otrzymaniem informacji o dofinansowaniu.

Cloud Technologies to polski lider analityki big data i jedna z największych na świecie hurtownia anonimowych danych o preferencjach i zainteresowaniach internautów, przetwarzająca ponad 21 mld anonimowych profili. 

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus