Grupa Żywiec odnotowała 116,72 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w III kw. 2018 r. wobec 97,99 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 142,17 mln zł wobec 126,02 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 958,91 mln zł w III kw. 2018 r. wobec 940,48 mln zł rok wcześniej.
W I-III kw. 2018 r. spółka miała 240,59 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 232,78 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 2 600,86 mln zł w porównaniu z 2 524,98 mln zł rok wcześniej.
"W trzecim kwartale ZWC (ZYWIEC) wykorzystała sprzyjające warunki pogodowe do dalszej poprawy dobrych wyników osiągniętych w pierwszym półroczu 2018 roku. Konsumenci częściej sięgali po piwa premium. Marki Żywiec, Heineken i Desperados dynamicznie zwiększyły sprzedaż. Wyniki sprzedaży nowej oferty piw bezalkoholowych Żywiec 0.0.%, Heineken 0.0% i nowych wariantów piwa Warka Radler 0.0.% wprowadzonych na rynek pod parasolem Strefy Zero, znacznie przekroczyły oczekiwania. Skuteczna aktywacja marki Warka wokół Mistrzostw Świata w piłce nożnej pozytywnie wpłynęła na dynamikę sprzedaży tej marki" - czytamy w sprawozdaniu.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I-III kw. 2018 r. wyniósł 242,02 mln zł wobec 230,58 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa Żywiec warzy piwo w pięciu browarach: Warce, Elblągu, Leżajsku oraz w Żywcu i w Cieszynie. W 2017 roku sprzedała 11,2 mln hektolitrów piwa. Spółka jest notowana na GPW od 1991 r.