Auto Partner ocenia, że zrealizuje plan otwarcia ok. 5 filii w Polsce w br., a na kolejny rok planuje ok. 10 otwarć, poinformował członek zarządu Piotr Janta. W 2019 r. są też możliwe kolejne kroki w rozwoju zagranicznym spółki.
"W tym roku jeszcze 2-3 filie w Polsce powstaną, więc plan ok. 5 rocznie wykonamy. Plan na kolejne lata to otwieranie ok. 10 oddziałów rocznie w Polsce. Na 2019 r. planujemy ok. 10 otwarć" - powiedział Janta podczas konferencji prasowej.
W tym roku spółka otwarła do tej pory w Polsce 3 filie, zwiększając sieć dystrybucji do 82 punktów.
"W MaXserwis jest wzrost i będziemy go kontynuować. Na koniec roku może być 220 warsztatów" - powiedział też Janta.
Na koniec czerwca br. liczba niezależnych warsztatów sieci MaXserwis wynosiła 200.
"Poza tym [spółka planuje] rozwój zagraniczny. Nie wykluczamy w przyszłym roku kolejnych uruchomień na rynkach zagranicznych" - kontynuował Janta.
Wyjaśnił, że w grę wchodzą Czechy (gdzie spółka ma pierwszą filię zagraniczną) lub nowe kraje, np. te, gdzie APR (AUTOPARTN) ma spółkę zależną, a nie posiada filii.
Członkowie zarządu ocenili też, że spółka "będzie miała możliwość dalej poprawiać rentowność, efektywność i rotację zapasów".
"Nie przewidujemy pojawienia się czynników, które by mogły nam zagrozić. Stawiamy na bezpieczny model rozwoju" - podkreślił Janta.
Jako czynniki sprzyjające przyszłemu wzrostowi rentowności wymienił wzrost skali działalności, wzrost eksportu i zakończenie kluczowych inwestycji.
Spółka - zgodnie z wcześniejszymi deklaracjami - zamierza wypłacić dywidendę z zysku za 2018 r.
"Z tej obietnicy też się wywiążemy" - powiedział Janta.
Grupa ostrożnie szacuje swój udział w rynku polskim na ok. 8%.
"Jeszcze go możemy zwiększyć" - podsumował Janta.
Grupa Auto Partner jest importerem i dystrybutorem części do samochodów osobowych i dostawczych. Współpracuje z dostawcami części zamiennych w obszarze tzw. rynku aftermarket, jak również dostawcami OEM z całego świata. Spółka jest notowana na GPW od czerwca 2016 r.