AMC (AMICA) Wronki planuje 2,5-2,6 mld zł skonsolidowanych przychodów w 2016 r. wobec 2,09 mld zł w ub.r., poinformował wiceprezes ds. strategii Piotr Skubel.
"Na ten rok planujemy 2,5-2,6 mld zł, łącznie z obrotami przejętej firmy CDA. Pozostaje więc dość duża część do naszego planu [który zakłada 3 450 mln zł przychodów w 2018 r.]. Jednak planując strategię, nie przewidywaliśmy tak głębokiego kryzysu na Wschodzie. Zakładając, że ten kryzys będzie trwał, cel ten musiałby być obniżony o ok. 300 mln zł" - powiedział Skubel podczas konferencji prasowej.
Przypomniał, że sprzedaż spółki na rynkach wschodnich spadła w ub.r. o 31,3% r/r, do 356 mln zł, dodając, że "obecna sytuacja na Wschodzie nie zapowiada, że będzie poprawa".
Skubel poinformował też, że na 2016 r. zakładany jest organiczny wzrost przychodów na poziomie 4-6% i jest to założenie konserwatywne. Marża EBITDA powinna, według wiceprezesa, spaść do 7-8%, czyli "lekko niżej" niż w 2015 r., gdy wyniosła 8,1%.
"Rentowność na kierunku brytyjskim wzrośnie w 2017 r. i wtedy wrócimy do 8% marży EBITDA" - dodał.
Wskaźnik ROCE w 2016 r. zakładany jest na poziomie 14-15%, powiedział także Skubel.
Strategia spółki HIT 2023 zakłada 1,2 mld euro przychodów rocznie i 9% EBITDA.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r.