Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

CD Projekt chce być w trójce najbardziej uznanych światowych producentów gier

Udostępnij

CD Projekt chce być w trójce najbardziej uznanych producentów gier wideo na świecie, zapowiedział prezes Adam Kiciński.

"Najważniejsze dla nas jest być fair w biznesie, [stawiać na] jakość gier i niezależność, by realizować takie gry, jak chcemy. Wizja kreatywna ma być przewodnia, a za nią ma iść dopiero biznesplan. To nasza filozofia" - powiedział Kiciński podczas konferencji prasowej.

Według jego słów, CD Projekt Red ma misję tworzenia rewolucyjnych gier fabularnych i cel, by znajdować się w trójce najbardziej uznanych producentów gier wideo na świecie, a jego marki mają funkcjonować w światowej popkulturze.

"Plany na 2016 to premiera w II kw. dodatku 'Krew i Wino', który jest bardzo ambitnym i wielkim projektem, jak na dodatki do gier, dalsze wspieranie sprzedaży 'Wiedźmina 3' (W3) oraz gra nowego (dla nas) formatu - przyjdzie moment na szczegóły, kiedy rozpocznie się kampania promocyjna. Z kolei w ramach strategii do 2021 roku odbędzie się premiera 'Cyberpunka' - gry o skali o wiele większej niż 'W3', ponadto planujemy kolejną grę RPG kategorii AAA, rozszerzanie naszych marek w obszarach innych mediów i produktów oraz stałe wspieranie sprzedaży i aktywne zarządzanie wydanymi tytułami" - wymienił prezes CD Projekt.

Dodał, że oczekuje dwukrotnego powiększenia zespołu CD Projekt Red do ok. 800 osób w 4 grupach, zapowiedział też wejście studia w nowe segmenty gier oraz nowe lokalne przedstawicielstwa w formie "lekkich struktur" w kluczowych terytoriach.

"Z kolei misją GOG jest dostarczanie 'niesamowitych' gier, zbudowanie katalogu nowych gier AAA wspieranych przez GOG Galaxy oraz status centrum technologicznego, łączącego graczy z CD Projekt Red. W 2016 r. chcemy w GOG wydać grę kategorii AAA z zaimplementowanym GOG Galaxy, rozbudować serwis o nowe funkcje i technologie, wejść na nowe rynki, a także rozwijać segment gier 'w trakcie produkcji'. Do 2021 r. planowana jest rozbudowa tegorocznych planów - oferty gier, synergii z CD Projekt Red i obecność na wszystkich kluczowych rynkach" - dodał Kiciński. 

Spółka zaproponowała również program motywacyjny dla zarządu do akceptacji akcjonariuszy. Jego cele wynikają z kalkulacji nowej strategii, a zakłada wypracowanie łącznego zysku netto do 620 mln zł do 2019 lub 855 mln zł do 2020 lub 1,09 mld zł do 2021 roku, a także wzrost kursu o +100 pkt proc. nad WIG w tym okresie.

Prezes CDR (CDPROJEKT) rozliczył również strategię 2012-2015, podając, że grupa sprzedała łącznie ponad 20 mln kopii trzech części gry "Wiedźmin" (w tym około połowy stanowi "W3", jak wynika z wypowiedzi Kicińskiego), a także wypracowała 390 mln zł zysku netto.

"Zapowiadaliśmy w tym czasie dwie duże gry, ale zdecydowaliśmy dofinansować 'W3', który jest najważniejszym składnikiem tego sukcesu" - zaznaczył Kiciński.

Wiceprezes ds. finansowych Piotr Nielubowicz powiedział, że premiera "W3" pokazała, jaką zmianę skali działania firma przygotowywała: blisko 800 mln zł przychodów w 2015 r., sprzedaż w Polsce to tylko 4,7% i "olbrzymi" wzrost sprzedaży globalnej (z czego 57% USA), przychody rzędu 50 mln zł na rynkach azjatyckich.

"Czujemy, że jesteśmy na początku, jeśli chodzi o rynki Azji i widzimy tu olbrzymi potencjał rozwoju" - stwierdził Nielubowicz.

Jak podał, 31% sprzedanych sztuk W3 zostało sprzedane cyfrowo, co wygenerowało połowę przychodów z gry. Grupa ma 114 mln zł należności na koniec 2015 r. po "znakomitej" sprzedaży w IV kw. ub.r., co wpływa do spółki w bieżącym okresie. 

Środki pieniężne to 393 mln zł na koniec 2015 r. i kapitał własny ponad 0,5 mld zł, co pozwala na realizację kolejnych projektów.

"Chcemy robić więcej jeszcze większych projektów, co wymaga odpowiedniego finansowania, by dostarczyć odpowiednią klasę projektu. Proponujemy również akcjonariuszom skup akcji" - wskazał członek zarządu.

W skład grupy CD Projekt wchodzą: CD Projekt RED - deweloper gier wideo z gatunku RPG i GOG - globalna platforma cyfrowej dystrybucji gier.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus