EAH (ESOTIQ) miał 14 mln zł skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży w lipcu br., co oznacza, że były wyższe o ok. 4% r/r, podała spółka, prezentując wstępne dane.
"Skonsolidowane przychody ze sprzedaży w okresie styczeń - lipiec 2018 r. wyniosły ok. 86,5 mln zł i były wyższe o ok. 1% wobec analogicznego okresu ubiegłego roku" - czytamy także w komunikacie.
Przychody grupy ze sprzedaży internetowej w lipcu 2018 r. wyniosły ok. 1,1 mln zł i były wyższe o ok. 180% r/r. Narastająco, w okresie styczeń - lipiec 2018 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży internetowej wyniosły ok. 4,7 mln zł i były wyższe o ok. 80% niż w analogicznym okresie 2017 roku.
Szacunkowa marża brutto na sprzedaży grupy wyniosła ok. 64% i była wyższa o ok. 2 pkt proc. w porównaniu z marżą zrealizowaną w lipcu roku poprzedniego.
W ujęciu narastającym skonsolidowana marża ze sprzedaży w okresie styczeń - lipiec 2018 r. wyniosła ok. 63% i według szacunków była wyższa o ok. 3 pkt proc. w porównaniu z marżą osiągniętą w analogicznym okresie roku ubiegłego, podano także.
Powierzchnia handlowa grupy kapitałowej na koniec lipca 2018 r. wynosiła 17 618 m2 i była większa o ok. 4% niż rok wcześniej.
Zarząd Esotiq & Henderson S.A. podkreśla, że na Grupę Kapitałową, po wydzieleniu w lipcu 2017 r. części odzieżowej do spółki EMG S.A., składają się obecnie jednostka dominująca oraz jednostki zależne Esotiq Germany GmbH i Luma sp. z o.o. Dane o skonsolidowanej sprzedaży za styczeń - lipiec 2017 r. zostały doprowadzone do porównywalności z danymi za 2018 r. Wielkości dotyczące sprzedaży internetowej i marży brutto zostały obliczone w analogiczny sposób do danych o skonsolidowanej sprzedaży, zaznaczono w informacji.
Esotiq & Henderson to przedsiębiorstwo zajmujące się projektowaniem, produkcją i sprzedażą produktów odzieżowych i kosmetycznych. W lipcu 2015 r. spółka przeniosła się na rynek główny GPW z NewConnect, na którym była notowana od czerwca 2011 r.