BSC Drukarnia Opakowań odnotowała 5,32 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. 2018 r. wobec 5,3 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 6,66 mln zł wobec 6,5 mln zł zysku rok wcześniej. EBITDA wyniosła 9,7 mln zł wobec 9,9 mln zł rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 53,63 mln zł w II kw. 2018 r. wobec 52,68 mln zł rok wcześniej.
W I poł. 2018 r. spółka miała 11,7 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w porównaniu z 12,36 mln zł zysku rok wcześniej, przy przychodach ze sprzedaży w wysokości 108,06 mln zł w porównaniu z 110,26 mln zł rok wcześniej. EBITDA wyniosła 11,7 mln zł wobec 12,4 mln zł rok wcześniej.
"Wyniki osiągnięte w dwóch pierwszych kwartałach bieżącego roku są zgodne z naszymi przewidywaniami. Za sprawą nowych kontraktów drugi kwartał był lepszy niż przed rokiem. Podtrzymujemy nasze oczekiwania odnośnie całego bieżącego roku. Spodziewamy się dalszego wzrostu sprzedaży i zysów w drugim półroczu, którego skala powinna zaowocować poprawą rezultatów w całym 2018 r." - skomentował prezes BSC (BSCDRUK) Janusz Schwark, cytowany w komunikacie.
Spółka, korzystając z bardzo dobrej sytuacji makroekonomicznej w kraju (m.in. rekordowe niskie bezrobocie i rosnące płace), obserwuje niesłabnące zainteresowanie swoimi produktami. W pierwszym półroczu bieżącego roku najwięcej opakowań sprzedała do klientów z branży kosmetycznej (57 proc. sprzedaży ogółem w tym okresie) oraz spożywczej (26 proc. sprzedaży ogółem w tym okresie). Zamówienia dla farmacji stanowiły z kolei 6 proc. całej sprzedaży, a do pozostałych branż 8 proc.
"Konsekwentnie pracujemy nad tym, aby zwiększyć skalę dostaw do odbiorców z sektora farmaceutycznego, gdzie współpraca ma zazwyczaj charakter długotrwały, a odporność na wahania koniunktury jest większa niż w innych branżach. Pracujemy nad tym, aby finalizacja budowy nowego zakładu produkcyjno-magazynowego wpłynęła na wzrost zamówień ze strony aktualnych i nowych klientów – dodał wiceprezes BSC Drukarni Opakowań Andrzej Baranowski, cytowany w komunikacie.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I poł. 2018 r. wyniósł 10,04 mln zł wobec 10,1 mln zł zysku rok wcześniej.
BSC Drukarnia Opakowań należy do ścisłej czołówki wśród dostawców opakowań z tektury i papieru na polskim rynku. Ponad 80% produkcji spółki trafia do znanych, światowych koncernów, m.in. Procter&Gamble, McDonald's, Henkel, Avon, Colgate. Posiada dwa wyspecjalizowane zakłady produkcyjne w Poznaniu, w których zatrudnia ponad 400 pracowników. Należy do międzynarodowej grupy poligraficznej rlc, poprzez inwestora strategicznego - spółkę Colorpack GmbH, która kontroluje 36% akcji. Akcje BSC Drukarni Opakowań od 2011 r. notowane są na GPW.