KPL (KINOPOL) celuje we wzrost przychodów zagranicznych do ponad 50% łącznej sprzedaży w 2-3 lata, poinformował prezes Bogusław Kisielewski.
"Obecnie 34% naszych przychodów stanowi zagranica. W ciągu 2-3 lat może to być ponad 50%, co da mocną dywersyfikację przychodów. Mamy plany rozwoju na całym świecie" - powiedział Kisielewski podczas konferencji na 5-lecie obecności spółki na GPW.
Podkreślił, że reklama stanowi tylko kilkanaście procent przychodów grupy. Zdecydowana większość to przychody subskrypcyjne.
"Stabilnie się rozwijamy rok po roku. Co roku wypłacamy dywidendę - dotychczas łącznie niemal połowę ceny z IPO. EBITDA po 2015 r. wyniosła 45 mln zł wobec 40 mln zł rok wcześniej" - wskazał prezes grupy.
Kisielewski podkreślił, że z jednego kanału TV w 2011 r. spółka urosła po 5 latach do grupy obecnej w krajach Europy Środkowej (podstawowe rynki to Polska, Bułgaria, Rumunia, Czechy, Słowacja, Węgry) i "zaczyna aktywności" w Turcji, krajach bałtyckich, na Ukrainie, a także krajach byłej Jugosławii.
W rozmowie z ISBnews prezes Kino Polska TV dodał, że grupa obserwuje rozwój sytuacji na rynku telewizyjnym w Afryce oraz nie wyklucza w przyszłości przejęć zagranicznych i sojuszy operacyjnych w Polsce (produkcyjnych i sprzedażowych). Według jego słów, grupa jest optymalnie efektywna kosztowo i można oczekiwać podtrzymania tendencji wzrostowych w wynikach finansowych.
Portfel Kino Polska TV obejmuje kanały Kino Polska, FilmBox basic (płatny powszechnie dostępny), FilmBox premium (subskrypcja), kanały naziemne (w tym Stopklatka TV i planowany Zoom TV) i inne produkty, jak dystrybucja kanałów niefilmowych i Cyfrowe Repozytorium Filmowe (CRF).
Kino Polska TV S.A. to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od kwietnia 2011 r.