CCC miało 202 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w II kw. br. (wobec 146 mln zł zysku rok wcześniej) - 234 mln zł zysku w tym ujęciu bez uwzględnienia MSSF 16, podała spółka, przedstawiając wstępne dane.
Grupa miała 401 mln zł skonsolidowanej EBITDA (wobec 202 mln zł rok wcześniej) - 269 mln zł bez uwzględnienia MSSF 16) i , podano w komunikacie.
Skonsolidowane przychody w II kw. br. wyniosły 1 332 mln zł (wobec 1 126 mln zł w II kw. 2017 r.).
"Koszty prowadzenia sklepów na metr kwadratowy bez uwzględnienia Vogele i Shoe Express wyniosły w II kw 2018 198 zł (w II kw. 2017 210 zł). Zysk brutto na sprzedaży w segmencie offline wyniósł 56,3% (+2,7 pkt proc. r/r), w segmencie online 44% (+0,8 pkt proc. r/r). Struktura zapasów: 1 456 mln zł (1 228 mln zł w I poł. 2017), 274 mln zł Eobuwie (132 mln zł w I poł. 2017), 113 mln zł Vogele (0 mln zł w I poł. 2017)" - czytamy w komunikacie.
"Łączna powierzchnia handlowa grupy na dzień 30.06.2018 wyniosła 660 tys. m2 (w tym 87 tys. m2 Vogele), a liczba sklepów 1164 (w tym 208 Vogele)" - czytamy dalej.
Spółka wykazała, że wyniki kanału e-commerce wyglądały w raportowanym okresie następująco (obliczone według standardu MSSF 16):
Sprzedaż: 232 mln zł (+56% rdr),
Zysk brutto na sprzedaży: 102 mln zł (+58% rdr),
EBITDA: 35 mln zł (27mln zł w Q2 2017)
"Marża brutto wzrosła na poziomie skonsolidowanym o 1,6 pkt proc. do poziomu 53,8%, przede wszystkim dzięki zwiększeniu rentowności tradycyjnego biznesu offline (wzrost marży o 2,7 pkt proc.) Było to możliwe za sprawą zmiany polityki wyprzedażowej - mniej przecen niż w 2017 - a także korzystnej sytuacji na rynku walutowym, która przekłada się na niższe koszty zakupu części kolekcji zamawianej za granicą" - czytamy w komunikacie.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.