ERG chce w tym roku zwiększyć sprzedaż zagraniczną z poziomu 15% przychodów zanotowanego w 2017r do ponad 20%, wynika z komunikatu spółki.
„Spółka rozpoczęła większe dostawy produktów foliowych do klientów w Bułgarii i Tadżykistanie. W sumie ERG eksportuje już swoje towary do 21 krajów. W całym 2018 r. firma chce zdecydowanie zwiększyć poziom sprzedaży zagranicznej z poziomu 15% zanotowanym w 2017r do ponad 20%. Jeszcze w tym miesiącu prace rozpocznie kolejna linia produkcyjna" - czytamy w komunikacie.
ERG sprzedaje swoje produkty m.in. do Niemiec, Słowacji, Francji, ale także Rosji, Białorusi, Serbii czy Mołdawii. W ostatnim okresie spółka szczególnie zwiększyła swój eksport do państw z południa Europy.
„Po wysyłkach testowych zdobyliśmy stałych klientów m.in. w Bułgarii. Obserwujemy także wzrost wolumenu sprzedaży m.in. do Włoch, Austrii i Estonii. Z jednej strony to efekt naszych działań prosprzedażowych a z drugiej możliwość sprzedaży bardzo nowoczesnych produktów głównie foliowych. Tak jak mówiłem wcześniej chcemy w tym roku znacznie przekroczyć poziom 20% jeśli chodzi u udział eksportu w strukturze naszej sprzedaży"- powiedział prezes Robert Groborz, cytowany w komunikacie.
Spółka zainwestowała przez ostatnie kilka lat w sumie około 20 mln zł w rozbudowę innowacyjnych linii produkcyjnych a także w rozwój nowych produktów. Moce produkcyjne wzrosły o ponad 50%, podano także.
„Mamy obecnie bardzo nowoczesne linie produkcyjne. Dzięki pracy naszych inżynierów systematycznie zwiększamy ich efektywność, ale także jakość produktów. To stanowi o naszej przewadze przy oferowaniu produktów foliowych poza granicami kraju"- dodał Groborz.
Spółka kończy obecnie testy związane z uruchomieniem nowej linii produkcyjnej o wartości 4,5 mln zł, której zakup był współfinansowany ze środków Unii Europejskiej. Pełną wydajność powinna ona uzyskać jeszcze w tym miesiącu.
ERG to producent nowoczesnych wyrobów z tworzyw sztucznych: folii polietylenowych, wyrobów wtryskowych. Oferta spółki kierowana jest głównie do odbiorców reprezentujących przemysł hutniczy, spożywczy, producentów opakowań giętkich oraz przemysł motoryzacyjny. Spółka produkuje również taśmy samoprzylepne, worki foliowe oraz plandeki malarskie, które trafiają na rynek detaliczny. Akcje spółki są notowane od 2005 r. na GPW.