SEL (SELENAFM) dostarczyła swój nowy produkt - powłokę COOL-R - na pokrycie dachu targu rybnego Mercado Central de Pescados w Madrycie, podała spółka.
"Inwestycja na dachu Mercado Central de Pescados - Mercamadrid - to dla nas przełomowy projekt, nie tylko ze względu na jego powierzchnię, ale na osiągnięty efekt: inwestor już teraz potwierdza obniżenie temperatury wewnątrz hali targowej aż o 7°C. Są to wymierne korzyści finansowe dla właściciela obiektu - spadną koszty chłodzenia czy produkcji lodu. Łącznie prace nad technologią, filozofią marki i modelem biznesowym trwały ponad 2 lata" - powiedział dyrektor dywizji Waterproofing w Selena FM Maciej Lubomski, cytowany w komunikacie.
Całkowita powierzchnia Mercado Central de Pescados to 33 tys. m2. Roczna sprzedaż ryb i owoców morza, świeżych i mrożonych, wynosi 140 mln kilogramów, o wartości 1,3 mld euro. Na terenie obiektu działa fabryka lodu, która codziennie dostarcza 20 ton lodu na stoiska handlowe.
Po aplikacji powłoki COOL-R temperatura dachu obniża się nawet o 70%, dzięki czemu temperatura wewnątrz obiektu spada nawet o 10C, podkreślono w komunikacie.
"Technologię tworzono z myślą o uzyskaniu najwyższej wartości Solar Reflectance Index (SRI). SRI to wypadkowa dwóch kluczowych parametrów: tzw. refleksyjności - czyli skuteczności odbijania promieni słonecznych oraz emisyjności - zdolności do oddania nagromadzonego ciepła. Dzięki unikatowej technologii innowacyjna powłoka COOL-R posiada niezwykle wysoki współczynnik SRI = 107, co plasuje to rozwiązanie jako najlepsze na rynku europejskim" - czytamy dalej.
"Dzięki projektowi COOL-R - budujemy całkowicie nową jakość i wartość na światowym rynku pokryć dachowych. Chociaż oferujemy naszym klientom innowacyjny produkt chemii budowlanej to w rzeczywistości otrzymują gwarancję wyższego komfortu pracy i obniżenia kosztów eksploatacji budynków. To bardzo ważne, że to właśnie Selena jest jednym z liderów promujących nowoczesne, globalne rozwiązania wpływające w znaczący sposób na poziom pracy i życia ludzi" - podsumował prezes Marcin Macewicz.
Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.