PMPG Polskie Media prognozuje 51 mln zł skonsolidowanych przychodów w 2016 r. Spółka zakłada, że wynik EBITDA wzrośnie o 26,5% do 8,1 mln zł, a zysk operacyjny (EBIT) ma wynieść 7,5 mln zł wobec 5,77 mln zł w poprzednim roku (wzrost o 30%).
"Pierwsze miesiące roku potwierdzają, że Grupa jest w dobrej formie, ma stabilne, zdrowe fundamenty finansowe. Koncentracja na rozwoju elektronicznych kanałów sprzedaży i digitalizacja tytułów prasowych to główne wyzwania na kolejne kwartały. Realizacja tych zadań przełoży się m.in. na prognozowane wzrosty zysków" - powiedział prezes Michał M. Lisiecki, cytowany w komunikacie.
Zarząd PMPG Polskie Media zakłada, że przychody Grupy pozostaną na stabilnym poziomie 51 mln zł. Korekta o 1,5% w stosunku do 2015 r. wynika z uwzględnienia zmian w strukturze przychodów związanych ze spadkiem przychodów ze sprzedaży drukowanych wydań dwóch głównych tytułów w portfolio Grupy (o ok. 10%) przy jednoczesnym wzroście przychodów ze sprzedaży powierzchni reklamowej (o ok. 14%).
Prognozowany poziom przychodów uwzględnia potencjał mediów wydawanych przez spółki Grupy Kapitałowej PMPG oraz trendy i szacunki dotyczące struktury i dynamiki rynku reklamowego w Polsce w 2014 r., zgodnie z którymi łączna wartość tegorocznych wydatków na reklamę w Polsce wzrośnie w porównaniu z ubiegłym rokiem o 3,5 – 4% (szacunki ZenithOptimedia Group, SMG Polska i Starlink). Według tych szacunków, nadal w dwucyfrowym tempie będzie rósł rynek reklamy internetowej, konkurujący z reklamą telewizyjną. Jednocześnie nieco wyhamowany zostanie trend do ograniczania wydatków reklamowych w prasie, przypomniano.
"Podobnie jak w ubiegłych latach, również w 2016 r., w ocenie potencjalnych przychodów i zysków, zarząd podmiotu dominującego GK PMPG konsekwentnie trzyma się konserwatywnych założeń oraz zasady 'underpromise – overdeliver', która w przypadku prognoz oznacza dużą ostrożność w ocenie potencjału rynku, co może powodować niedoszacowanie zarówno przychodów, jak i zysków Grupy" - podsumowano w komunikacie.
PMPG Polskie Media podał, że głównym aktywem Grupy pozostaje tygodnik "Wprost". Przychody AWR "Wprost" stanowią obecnie ok. 40% przychodów całej Grupy, zaś spółka Orle Pióro, wydawca konserwatywnego tygodnika "Do Rzeczy", generuje ok. 23% przychodów.
6 czerwca spółka informowała, że opublikuje prognozy skonsolidowanych wyników finansowych grupy kapitałowej na rok 2016 najpóźniej do 15 czerwca.
W I kwartale 2016 r. EBITDA Grupy wyniosła 2,09 mln zł, a skonsolidowane przychody ze sprzedaży - ponad 14,7 mln zł.
PMPG Polskie Media jest grupą kapitałową funkcjonującą w szeroko pojętym obszarze mediów i komunikacji marketingowej. Jest m.in. wydawcą tygodników "Wprost" i "Do Rzeczy" oraz miesięcznika "Historia do Rzeczy", a także serwisów internetowych. Spółka debiutowała na GPW w 2006 r.