Grupa Wirtualna Polska (Grupa WP) - spółka zależna WPL (WIRTUALNA) - zawarła z Kamilem Rucińskim jako sprzedającym umowę nabycia 75% plus 1 udział w spółce Nocowanie.pl za 21,96 mln zł, wynika z komunikatu Wirtualnej Polski.
"Spółka informuje, iż w dniu 7 czerwca 2016 roku w związku ze ziszczeniem się określonych w umowie przedwstępnej warunków zawieszających, Grupa WP zawarła z panem Kamilem Rucińskim (sprzedawca) przyrzeczoną umowę sprzedaży 75% udziałów plus jeden udział w kapitale zakładowym Nocowanie.pl, dających 75%+1 głosów na zgromadzeniach wspólników Nocowanie.pl, tj. 30 091 udziałów o wartości nominalnej 50 zł każdy udział i łącznej wartości nominalnej 1 504 550 zł" - czytamy w komunikacie.
Cena sprzedaży udziałów wynosi 21 957 318,00 zł, podano także.
"Po grudniowej inwestycji w wakacje.pl uzupełniamy ofertę wyjazdów zagranicznych o segment podróży krajowych, gdzie polskim liderem jest, zrzeszający kilkadziesiąt tysięcy obiektów, serwis nocowanie.pl. Wirtualna Polska nie tylko umacnia swoją pozycję lidera na rynku e-commerce'u turystycznego, ale również zmniejsza ryzyko krótkoterminowych wahań przychodów z powodu zawirowań w turystyce zagranicznej. Dołącza do nas zespół ekspertów turystyki krajowej, który będziemy wspierać w dalszym wzroście, napędzanym zmieniającymi się nawykami zamawiania usług noclegowych przez Polaków" - powiedział prezes Wirtualna Polska Holding Jacek Świderski, cytowany w osobnym komunikacie.
Nocowanie.pl jest właścicielem serwisu nocowanie.pl - krajowego lidera rynku pośrednictwa noclegowego i jednocześnie jednej z najczęściej odwiedzanych witryn turystycznych w sieci. Za ostatnie 12 miesięcy zakończone w kwietniu 2016 r. Nocowanie.pl zrealizowała przychody w kwocie 8 mln zł oraz wynik EBITDA w wysokości 3,3 mln zł, podano także.
"Nocowanie.pl to atrakcyjny biznes o solidnych fundamentach. Charakteryzuje go nie tylko zwiększająca się dynamicznie aktywność użytkowników, co przekłada się na wzmocnienie pozycji negocjacyjnej w relacji z klientami, ale także rosnący z roku na rok wskaźnik odnowień abonamentów. Ta rosnąca retencja klientów świadczy o jakości oferowanych usług, co przekłada się na dwucyfrową dynamikę wzrostu przychodów spółki" - powiedział wiceprezes ds. rozwoju Wirtualnej Polski Holding Grzegorz Czapski.
Udział sprzedaży online w rynku hotelowym w Polsce dynamicznie się zwiększa. W 2014 r. penetracja online rynku hotelowego wyniosła 27% (dane za Euromonitor, Deloitte), co oznacza, iż podwoiła się ona w ciągu czterech lat. Według prognoz rynkowych, w ciągu kolejnych pięciu lat wskaźnik ten powinien wzrosnąć do ok. 44% (dane za Euromonitor, Deloitte), tj. do poziomu obecnej penetracji online na rynkach zachodnioeuropejskich, takich jak Niemcy czy Wielka Brytania, podano w materiale.
"Dzięki współpracy z Grupą Wirtualna Polska będziemy mogli dotrzeć do dużo szerszego grona użytkowników i zaproponować usługi na jeszcze wyższym poziomie. Znaczenie ma również możliwość współpracy z innymi serwisami e-commerce'owymi GWP, co pozwoli zarówno na wymianę know-how, jak i rozszerzenie oferty o nowe, wspólnie stworzone produkty" - powiedział prezes Nocowanie.pl Kamil Ruciński, cytowany w komunikacie.
Po finalizacji transakcji w portfolio Grupy WP są obecne dwa komplementarne względem siebie segmenty e-commerce'u turystycznego - nocowanie.pl oraz wakacje.pl. Ich integracja pod parasolem Grupy WP pozwoli spółce na dotarcie do szerszej grupy klientów rynku turystycznego, stwarzając także istotny potencjał osiągnięcia synergii sprzedażowych na nowo utworzonych produktach.
"Widzimy wiele korzyści płynących z dopełnienia zakupu wakacje.pl przez nocowanie.pl. Obie marki są liderami w swoich segmentach rynku w Polsce i systematycznie wzmacniają pozycję. Wraz z bogaceniem się społeczeństwa zwiększa się częstotliwość wyjazdów turystycznych. Polacy coraz częściej decydują się na jeden wyjazd zagraniczny uzupełniony dodatkowo kilkoma wyjazdami krajowymi oraz krótkimi, aktywnymi city-breaks. Komplementarna oferta serwisów pozwala nam na zaadresowanie tego trendu" - podsumował Czapski.
Grupa Wirtualna Polska jest właścicielem jednego z dwóch najpopularniejszych w Polsce horyzontalnych portali internetowych - Wirtualnej Polski. Prowadzi również portal horyzontalny o2 oraz liczne specjalistyczne portale wertykalne, w tym w szczególności portale o tematyce biznesowej - Money.pl oraz Biztok, portale dotyczące nowych technologii - np. Dobreprogramy, portale o tematyce sportowej - np. Sportowe Fakty, oraz portale o charakterze rozrywkowym - np. Pudelek. Spółka jest notowana na GPW od maja 2015 r.