AMC (AMICA) nadal interesuje się pozyskaniem marki Fagor, ale nie jest to jedyna opcja dla spółki. Dlatego nadal chce być gotowa do wydatkowania środków na akwizycje, wynika ze słów wiceprezesa Wojciecha Kocikowskiego.
"Interesujemy się wieloma markami w Europie i Fagor jest jedną z opcji, ale nie jest jedyną i nie jest najbliżej" - powiedział Kocikowski podczas konferencji prasowej.
"Jest kilka tematów, które od dłuższego czasu się toczą, może coś nas tutaj zaskoczy. Nawet płatność dywidendy nie jest wielka, bo ciągle chcemy mieć miejsce na wydatkowanie środków na większe inwestycje" - dodał.
Wśród rynków, na których Amica chciałaby zaistnieć lub zwiększyć swoją obecność wymienił przede wszystkim Hiszpanię, Włochy i Benelux.
Kocikowski podtrzymał także, że tegoroczny capex grupy będzie niższy r/r i nie przekroczy 70 mln zł. Największą inwestycją w tym roku jest linia do produkcji piekarników, która wystartuje jesienią. Pozostałe inwestycje będą głównie odtworzeniowe, wyjaśnił.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r. W 2017 r. miała 2 654,43 mln zł skonsolidowanych przychodów.