AMC (AMICA) pracuje nad nową strategią marketingową dla marki Amica w Polsce, poinformował wiceprezes Piotr Skubel. Jej celem jest zwiększenie udziałów w krajowym rynku, a efekty mają być widoczne głównie w przyszłym roku.
"Pracujemy nad nową strategią marki Amica" - powiedział Skubel podczas konferencji prasowej z okazji otwarcia nowego showroomu spółki w Poznaniu.
Strategia ma dotyczyć głównie obszaru marketingu i komunikacji marki, a jej efektem ma być zwiększenie udziałów w rynku polskim, dodał Skubel w rozmowie z dziennikarzami. Obecny udział rynkowy Amiki w dużym AGD w Polsce oszacował na 17-18%.
"Startujemy w II połowie roku, pierwsze efekty powinny być widoczne jeszcze na koniec br. Efekt docelowy powinien być widoczny w przyszłym roku" - powiedział wiceprezes.
"Zakładamy wzrosty zwłaszcza w kluczowych obszarach: kuchniach, piekarnikach, płytach. Te produkty stanowią 60-65% sprzedaży w Polsce" - wskazał także.
Podczas konferencji Skubel mówił, że trzema głównymi filarami strategii marki mają być:
- użyteczność produktów, które będą pomagać rozwiązywać problemy użytkowników,
- solidność produktów i "rozsądna cena",
- serwis posprzedażowy dla klientów.
"Kolejny projekt [nad którym pracuje Amica] to uruchomienie nowej linii produktów do zabudowy. Bedzie gotowa na targi we wrześniu br." - powiedział też Skubel podczas konferencji.
Amica jest producentem sprzętu AGD, notowanym na warszawskiej giełdzie od 1997 r.