Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Akcjonariusze OEX zdecydowali o emisji do 1,1 mln akcji na szacunkowo 20 mln zł

Udostępnij

Akcjonariusze OEX zdecydowali o emisji do 1,1 mln akcji serii D w ramach subskrypcji prywatnej, podała spółka. Liczy na ok. 20 mln zł na rozwój. 

"Podczas nadzwyczajnego walnego zgromadzenia spółki, które odbyło się w dniu 14 maja 2018 roku, wszyscy zarejestrowani akcjonariusze, reprezentujący 90,2% kapitału spółki głosowali za przeprowadzeniem subskrypcji prywatnej obejmującej nie więcej niż 1 101 445 akcji zwykłych na okaziciela serii D. Zarząd OEX oczekuje, że środki pozyskane z emisji wyniosą ok. 20 mln zł" - czytamy w komunikacie. 

"Środki pozyskane z emisji planujemy przeznaczyć przede wszystkim na inwestycje w dalszy rozwój segmentów E-biznes oraz Back office i obsługi klienta, w tym na pozyskanie technologii uzupełniających nasze dotychczasowe kompetencje w tych obszarach. Oba segmenty rozwijają się bardzo dynamicznie i widzimy tam znaczący potencjał do dalszego wzrostu organicznego. Chcemy w związku z tym również zasilić ich kapitał obrotowy, co pozwoli im na zwiększenie skali działalności. Będziemy też przyglądać się możliwościom dokonania akwizycji w tych obszarach" - powiedział prezes Jerzy Motz, cytowany w komunikacie. 

Według zarządu, nie są również wykluczone ewentualne przejęcia w pozostałych segmentach, jeśli ich celem byłoby zwiększenie wartość grupy. 

"Chcielibyśmy zabezpieczyć sobie na to środki i być gotowi do podjęcia negocjacji, jeśli potencjalne okazje do przejęć zostaną przez nas pozytywnie zweryfikowane" - dodał Motz. 

Oświadczenia o zamiarze wzięcia udziału w emisji przesłali już do OEX jej obecni akcjonariusze Neo Investment i Real Management.

Grupa OEX to jeden z wiodących na polskim rynku podmiotów na rynku outsourcingu sprzedaży. Posiada w swojej ofercie pełną gamę usług związanych ze sprzedażą w kanale tradycyjnym i e-commerce, jak również ich integracją i obsługą w modelu wielokanałowym. Grupa jest notowana na GPW od 2005 r. (początkowo jako Tell).

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus