KPL (KINOPOL) odnotowało 3,18 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2018 r. wobec 2,21 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 4,74 mln zł wobec 3,15 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 30,74 mln zł w I kw. 2018 r. wobec 28,78 mln zł rok wcześniej.
"W I kwartale 2018 r. grupa wypracowała 30 736 tys. zł przychodów ze sprzedaży, co oznacza 7% wzrost w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku. Wzrost sprzedaży zaobserwowano głównie w segmencie Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne (wzrost o 9%, wartościowo 1 684 tys. zł) oraz w segmencie Zoom TV, który to wypracował 2 294 tys. zł (wzrost o 106%, wartościowo 1 179 tys. zł). Przychody reklamowe Grupy Kino Polska w okresie styczeń – marzec 2018 r. wyniosły 6 516 tys. zł, co w porównaniu do analogicznego okresu w 2017 r. oznacza wzrost o prawie 21%. Dodatkowe przychody z reklam są efektem wzrostu oglądalności na kanale Zoom TV. Przychody z reklam na kanałach Filmbox oraz kanałach marki Kino Polska utrzymały się na podobnym poziomie co w pierwszym kwartale 2017 roku" - czytamy w raporcie.
Zysk osiągnięty w I kwartale 2018 r. na działalności operacyjnej był o 50% wyższy, a zysk netto z działalności kontynuowanej był wyższy o 43% od wyników analogicznego okresu roku ubiegłego. Głównym czynnikiem, który przyczynił się do tak znaczącego wzrostu wskazanych wyników był wzrost rentowności segmentu Kanały filmowe marki FilmBox i kanały tematyczne. EBITDA za I kwartał 2018 r. wyniosła 11 638 tys. zł, co w porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego oznacza wzrost o ok. 12%, podano także.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w okresie I kw. 2018 r. wyniósł 4,94 mln zł wobec 4,74 mln zł zysku rok wcześniej.
Kino Polska TV S.A. to grupa medialna. Głównymi gałęziami biznesowymi grupy są: emisja i produkcja kanałów telewizyjnych, dystrybucja, działalność wydawnicza, produkcja filmowa, rekonstrukcja i archiwizacja dzieł polskiej kinematografii oraz internet. Akcje spółki są notowane na GPW od 2011 r.