Stokrotka - spółka zależna EMP (EMPERIA) - osiągnęła w kwietniu 2018 r. wstępne wyniki sprzedaży towarów na poziomie 200 mln zł, co oznacza spadek o ok. 5,1% r/r, podała Emperia.
"Przychody ze sprzedaży towarów za okres styczeń-kwiecień wyniosły 878 mln zł i były wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie 2017 roku o 10,1%" - czytamy w komunikacie.
W kwietniu 2018 roku sprzedaż towarów LFL w sklepach własnych Stokrotki spadła o około 11,7% w porównaniu do kwietnia 2017 r. LFL w sklepach własnych Stokrotki za okres styczeń–kwiecień 2018 r. wzrósł o około 2,8% w porównaniu do analogicznego okresu 2017 r.
W kwietniu 2018 r. otworzono 4 sklepy: 1 supermarket Stokrotka, 2 markety Stokrotka oraz 1 market Stokrotka Express. W konsekwencji powierzchnia handlowa sklepów powiększyła się o o 1,2 tys. m2: 0,6 tys. m2 w supermarketach Stokrotka, 0,5 tys. m2 w marketach Stokrotka oraz 0,1 tys. m2 w marketach Stokrotka Express.
Łączna liczba sklepów Stokrotka na koniec kwietnia 2018 roku wyniosła 443. Natomiast łączna powierzchnia handlowa wyniosła 189,8 tys. m2, podano także.
Emperia Holding jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2002 r. Grupa handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną.