Enter Air spodziewa się w sezonie lato 2016 wzrostu wolumenów o około 10% r/r, poinformował członek zarządu i dyrektor generalny Grzegorz Polaniecki. Ze względu na ceny paliw, spółka oczekuje, że w całym 2016 r. odnotuje niższe przychody niż w ub.r., ale w związku z mechanizmami zawartymi w kontraktach z touroperatorami zyski i rentowność pozostaną stabilne.
"Cała nasza flota jest już przygotowana do intensywnego wysokiego sezonu w który właśnie wkraczamy. Tak jak sygnalizowaliśmy w sezonie lato 2016 spodziewamy się wzrostu wolumenów o około 10% w ujęciu rok do roku" - powiedział Polaniecki, cytowany w komunikacie.
"Ceny paliwa lotniczego utrzymują się na niższym poziomie niż w ubiegłym roku. Będzie to miało przełożenie na niższe przychody, ale w związku z mechanizmami zawartymi w kontraktach z touroperatorami zyski i rentowność pozostaną stabilne" - czytamy też w komunikacie.
Dwa samoloty Boeing 737-800, które powiększą flotę w najbliższych tygodniach pozwolą na obsłużenie zwiększonej kontraktacji w rozpoczynającym się sezonie lato 2016. Prowadzone są rozmowy z klientami na temat siatki połączeń w sezonie lato 2017 i zima 2017/18, nastroje na rynku są dobre co może skutkować dalszym wzrostem wolumenów, podała też spółka.
Przychody w I kw. 2016 r. wyniosły 68,5 mln zł wobec 98,9 mln zł w I kw. 2015 r. było to m.in. efektem spadku cen paliwa. Zmiana przychodów nie miała wpływu na zysk operacyjny, który wzrósł do 12,0 mln zł wobec 11,6 mln zł przed rokiem. Dzięki znaczącemu obniżeniu kosztów finansowych zysk netto wyniósł w omawianym okresie 10,0 mln zł wobec 3,3 mln zł w I kw. 2015 r.
"Za nami udany pierwszy kwartał. Na poziomie operacyjnym utrzymaliśmy dobre wyniki osiągnięte w I kw. ubiegłego roku, a dzięki niższym kosztom finansowym znacząco poprawiliśmy wynik netto. Wraz z obniżeniem cen paliwa obniżyły się nasze przychody, co przy stabilnym zysku operacyjnym ma bardzo pozytywny wpływ na naszą rentowność" - skomentował Polaniecki.
Wyniki w I kw. 2016 r. pozostawały pod wpływem sezonowości charakterystycznej dla całego rynku przewozów czarterowych, tłumaczy spółka.
"Tradycyjnie w sezonie zimowym wykonywanych jest mniej operacji, które z kolei są skumulowane w II i III kw. Taka tendencja występuje w każdym roku dlatego Enter Air wykorzystał I kw. 2016 r. do przeglądów samolotów. Takie podejście sprawiło, że od początku II kw. 2016 r. zdecydowana większość samolotów wykonuje już rejsy handlowe co powinno pozytywnie przełożyć się na wyniki w II kw. 2016 r." - czytamy dalej w materiale.
ENT (ENTER) Air jest największą czarterową linią lotniczą działającą w Polsce i jednocześnie największym prywatnym przewoźnikiem lotniczym w naszym kraju. Grupa realizuje połączenia dla czołowych polskich i zagranicznych biur podróży latając w ponad 30 krajach. Flota EnterAir składa się z 17 samolotów Boeing 737. Spółka jest notowana na GPW od grudnia 2015 r., w 2015 r. miała 757 mln zł przychodów.