Emperia podtrzymuje plany intensywnego rozwoju sieci sklepów Stokrotka w najbliższych latach, a także otwarcie w sumie około 100 nowych placówek w 2016 r., poinformował prezes Emperii Dariusz Kalinowski.
"Zgodnie z założeniami w tym roku otworzymy około 20 supermarketów własnych, 30 marketów własnych oraz powiększymy sieć franczyzową o około 50 nowych punktów sprzedaży. W I kw. rozwój sieci franczyzowej był wolniejszy, co wynikało z projektów ustaw od podatku handlowego, a dokładnie z obaw przedsiębiorców jaka będzie końcowa wersja ustawy. Gdy będą znane ostateczne założenia, rozwój sieci franczyzowej nabierze dynamiki" - powiedział prezes Kalinowski.
Na koniec I kw. 2016 r. w sieci działało 340 sklepów, w tym 243 supermarkety własne, 67 marketów własnych oraz 30 sklepów franczyzowych. W tym czasie nastąpiło otwarcie 17 nowych placówek i zamknięcie 4. Na koniec 2015 r. sieć liczyła 327 punktów handlowych, w styczniu powiększyła się o 1, w lutym o 8, w marcu o 4 i w kwietniu o 1.
"Oprócz nowych otwarć planujemy także zwiększenie aktywności marketingowej w mediach, a zwłaszcza w radiu, realizację nowych programów lojalnościowych dla klientów, obniżenie poziomu strat towarowych oraz program poprawy produktywności w sklepach" - dodał Kalinowski.
EMP (EMPERIA) Holding jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2002 r. Grupa handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną.