Po zweryfikowaniu celów strategicznych, Agora oczekuje wzrostu EBIT w segmencie Internet do 34 mln zł w 2018 r. oraz marży EBIT w segmencie Radio przedziale od 12% do 15% w 2017 r., poinformował prezes Bartosz Hojka.
W segmencie Internet spółka zdecydowała o zmianie wskaźnika z marży EBIT na poziom EBIT w perspektywie 2018 r. ze względu na wysoki wzrost przychodów.
"Chcielibyśmy, aby on się poprawił o kolejne 10 mln zł do końca tego okresu, co w sumie dawałoby wynik prawie dwa razy lepszy niż poziom startowy, kiedy dwa lata temu ten program ogłaszaliśmy" - powiedział Hojka podczas konferencji prasowej.
Z kolei w segmencie Radio docelowy poziom marży EBIT był regularnie przekraczany, dlatego Agora zdecydowała się na podniesienie celu.
"Chcielibyśmy podwyższyć cel mierzony marżą i oczekujemy, że w 2017 r. nasza marża EBIT w tym segmencie znajdzie się w przedziale pomiędzy 12% a 15%" - wskazał prezes.
Jednocześnie podtrzymano cele dla pozostałych segmentów.
Cele w zakresie marży EBIT wynoszą więc nadal: dla segmentu Kino i Film - 9-10% w 2018 r. (wobec 6,2% w 2015 r.), dla segmentu Outdoor - 8-10% w 2017 r. (wobec 11% w 2015 r.), zaś dla segmentu Druk oczekiwana jest "Pozytywna rentowność na poziomie EBIT", podała spółka w prezentacji wynikowej.
Agora podkreśliła też, że "proces cyfryzacji postępuje zgodnie z planem - cel 90 tys. płatnych subskrypcji na koniec 2016 r."
AGO (AGORA) jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.