Agora zachowuje umiarkowany optymizm co do perspektyw na 2016 r., poinformował prezes Bartosz Hojka. Na wyniki spółki zauważalny, ale nie fundamentalny wpływ ma zmiana polityki reklamowej spółek Skarbu Państwa.
"Perspektywa na resztę roku jest nieustannie pozytywna, choć poziom optymizmy jest bardziej umiarkowany niż 3 miesiące temu" – powiedział Hojka podczas konferencji prasowej.
Podkreślił, że spółka funkcjonuje w otoczeniu zmian regulacyjnych, co ma wpływ na zachowania klientów i pośrednio na wyniki grupy.
"Widzimy zmianę polityki reklamowej spółek Skarbu Państwa. Tutaj mamy do czynienia też raczej ze spowolnieniem tych wydatków, niż z jakimś innym zjawiskiem" - powiedział.
Wskazał, że ze względu na niewielki udział przychodów z tego tytułu, wpływ zmiany tej polityki jest co prawda zauważalny, ale nie fundamentalny. Podobnie wygląda kwestia rezygnacji przez spółki Skarbu Państwa z publikacji ogłoszeń w prasie.
"Na wpływy z tego tytułu patrzymy tak samo, jak na przychody reklamowe. Nie ma to fundamentalnego wpływu, ale jest on zauważalny" - dodał Hojka.
Wskazał też, że tzw. duża ustawa mediowa może mieć jedynie pośredni wpływ na spółkę.
"Zauważamy, ze duże dofinansowanie nadawcy publicznego może mieć wpływ na równowagę reklamową i rynek zakupów contentu" – wyjaśnił.
AGO (AGORA) jest m. in. wydawcą "Gazety Wyborczej" - największej polskiej gazety opiniotwórczej - oraz czasopism. Do grupy należą także serwisy internetowe, radiostacje, firma reklamy zewnętrznej AMS, operator kin Helios, drukarnie oraz Stopklatka TV. Spółka zajmuje się również koprodukcją i dystrybucją filmową.