4 Fun Media odnotowało 0,4 mln zł skonsolidowanego zysku netto przypisanego akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2016 r. wobec 0,55 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Zysk operacyjny wyniósł 0,49 mln zł wobec 0,64 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 8,59 mln zł w I kw. 2016 r. wobec 4,23 mln zł rok wcześniej.
"W ciągu 3 miesięcy 2016 roku grupa kapitałowa 4fun Media S.A. zanotowała znaczący wzrost przychodów (wzrost o 103%) w stosunku do analogicznego okresu 2015 roku. Dzięki konsekwencji w budowaniu alternatywnych w stosunku do reklamy telewizyjnej, źródeł przychodów, sprzedaż realizowana w I kwartale była generowana z kilku źródeł. W efekcie, po raz pierwszy w historii działalności Spółki przychody reklamowe generowane przez stacje telewizyjne nadawane przez 4fun Media S.A., spadły poniżej 50% łącznych przychodów, osiągając poziom 46,5% całości sprzedaży zrealizowanej w I kwartale" - czytamy w komentarzu zarządu.
Tak dynamicznemu wzrostowi przychodów w I kwartale 2016 roku musiał towarzyszyć znaczący wzrost bazy kosztowej, której nie było jeszcze w porównywalnym okresie 2015 roku. Była ona związana przede wszystkim z powiększeniem grupy kapitałowej 4fun Media S.A. o dwie spółki: Screen Network przejętej z dniem 1 października 2015 roku oraz (w znacząco mniejszym stopniu) kosztami utworzenia i rozwoju agencji hybrydowej Bridge2FUN, zaznaczono również.
"Równolegle nastąpił wzrost nakładów ponoszonych przez 4fun Media S.A. na produkcję trzech kanałów telewizyjnych oraz związaną z tym zmianą dotychczas emitowanych formatów na rzecz krótkich, aktualnych form odnoszących się do bieżących wydarzeń i zapowiedzi, co wiązało się z prezentacją związanych z tym kosztów w rachunku zysków i strat. Ponieważ koszty wymienionych zmian oraz koszty rebrandingu pojawiły się dopiero w drugim, a przede wszystkim w trzecim kwartale 2015 roku, baza kosztowa raportowanego kwartału nie jest porównywalna do analogicznego okresu roku ubiegłego. Konsekwencją wzrostu kosztów rodzajowych było obniżenie wskaźników rentowności. W efekcie zysk z działalności operacyjnej spadł z poziomu 645 tysięcy zł do poziomu 498 tysięcy zł (o 24%), a zysku netto o 25%, do poziomu 416 tysięcy zł. Warto odnotować, iż poziom wskaźnika EBITDA wzrósł w raportowanym okresie o 32% z 1 115 tysięcy złotych do poziomu 1 467 tysięcy zł" - podano w informacji.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2016 r. wyniósł 0,19 mln zł wobec 0,48 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa kapitałowa 4FM (4FUNMEDIA) prowadzi działalność na rynku mediów telewizyjnych i cyfrowych. o grupy należą kanały muzyczne 4Fun.tv, TV.DISCO i mjuzik.tv oraz spółka Program, która zajmuje się kompleksowym wsparciem sprzedaży i dystrybucji kanałów telewizyjnych na rynku polskim. 4fun Media dysponuje własną, interaktywną platformą telewizyjną, która umożliwia emisję kontentu video w różnych formatach (telewizja, telefonia komórkowa, platformy IPTV, internet, VoD) oraz tworzenie innowacyjnych produktów i rozwiązań technologicznych, przystosowanych do cyfrowych kanałów dystrybucji.