Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

ABC Data otworzy nowe centrum dystrybucyjne na Węgrzech pod koniec maja

Udostępnij

ABC Data planuje otwarcie kolejnego nowego centrum dystrybucyjnego na Węgrzech pod koniec maja br., zapowiedziała prezes spółki Ilona Weiss. Spółka zakłada także wzrost liczby obsługiwanych klientów do 10 tys. w Polsce i tyle samo w regionie do końca 2018 r.  

"Otwieramy kolejne centra dystrybucyjne. Za chwilę otworzymy takie centrum na Węgrzech. W związku z tym będziemy jeszcze bliżej naszych klientów" - powiedziała Weiss podczas konferencji prasowej.

Przedstawiciele spółki dodali, że będzie to magazyn, który będzie obsługiwał klientów z Węgier i z części Bałkanów. Spółka zakłada wstępnie, że zostanie on uruchomiony pod koniec maja br. Nie jest jeszcze znana ostateczna powierzchnia magazynowa nowego centrum.

"Założyliśmy, że liczba naszych klientów w 2018 r. wyniesie 10 tys. i w regionie też tyle i tego się trzymamy" - dodała prezes.

ABC Data posiada obecnie w portfolio około 180 tys. produktów i operuje w 8 krajach, obsługując 13 tys. klientów. W planie spółka ma dodanie kolejne grupy produktów, które zwiększą portfolio o kilkadziesiąt tysięcy pozycji. ABC Data zamierza wprowadzić w najbliższym czasie do oferty artykuły z takich kategorii, jak: home&living, lifestyle, art. sportowe czy art. samochodowe.

"Rynek dystrybucji IT w CEE wynosi obecnie 15 mld zł USD i spodziewamy się wzrostu do 18 mld USD do końca 2018 r., czyli dynamika wyniesie na poziomie 20%. W Europie Zachodniej jest to 95 mld USD, a wzrośnie on do 100 mld USD w tym samym czasie" - prognozuje Weiss.  

Według niej, wyniki finansowe spółki w I kw. 2016 r. były zgodne z planem. "ABC Data zanotowała wyniki finansowe zgodnie z naszym biznes planem. Spodziewaliśmy się wpływu na wyniki m.in. zmian dotyczących odwróconego VAT-u w Polsce" - skomentowała Weiss.   

"Realizujemy swój cel strategiczny, czyli osiągniecie pierwszego miejsca jako nowoczesnego dystrybutora IT w regionie CEE w 2018 r. i osiągnięcia 1 mld zł wartości rynkowej w tym okresie" - dodała.

ABC Data zanotowała 7,3 mln zł skonsolidowanego zysku netto w I kw. 2016 r. wobec 12,9 mln zł w I kw. 2015 r. Przychody ze sprzedaży wyniosły w tym okresie 1 036,4 mln zł wobec 1 346,5 mln zł. EBITDA wyniosła odpowiednio 12,1 mln zł wobec 18,4 mln zł. Marża brutto ze sprzedaży wzrosła w tym okresie do 5,4% wobec 4,9%.

ABC (ABCDATA) Data jest dystrybutorem sprzętu IT. Spółka jest notowana na GPW od 2010 r. Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 4,86 mld zł w 2015 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus