CCC odnotowało 19,5 mln zł skonsolidowanej straty netto przypisanej akcjonariuszom jednostki dominującej w I kw. 2016 r. wobec 6,4 mln zł zysku rok wcześniej, podała spółka w raporcie.
Strata operacyjna wyniosła 4,81 mln zł wobec 10,38 mln zł zysku rok wcześniej.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży sięgnęły 534,62 mln zł w I kw. 2016 r. wobec 431,91 mln zł rok wcześniej.
"W I kwartale 2016 r. grupa kapitałowa CCC: powiększyła sieć sprzedaży o blisko 20.000 m2; zanotowała wzrost przychodów ze sprzedaży o 23,7% w stosunku do I kwartału 2015 r., zanotowała spadek zysku operacyjnego o 15,2 mln zł w stosunku do I kwartału 2015 r., sfinalizowała transakcję nabycia 74,99% akcji spółki eobuwie.pl. Na wyniki finansowe I kwartału wpłynęły niesprzyjające warunki pogodowe w marcu, które opóźniły start sprzedaży kolekcji wiosennej" - czytamy w raporcie.
I kwartał 2016 roku stał pod znakiem dalszej ekspansji na zagranicznych rynkach. Spółka otworzyła 7 salonów w Niemczech, 4 salony w Chorwacji, 3 w Austrii, 2 na Węgrzech, po 1 w Czechach, Rumunii i Słowenii. Na dzień 31 marca 2016 roku sieć sprzedaży Grupy CCC obejmowała 792 placówki, podano również.
W ujęciu jednostkowym zysk netto w I kw. 2016 r. wyniósł 6,14 mln zł wobec 10,34 mln zł zysku rok wcześniej.
Grupa CCC jest liderem polskiego rynku sprzedaży detalicznej obuwia i jednym z największych jego producentów w Polsce. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2004 roku.