Novaturas zwiększa o 27% ofertę pakietów wczasowych w sezonie letnim 2018 r., poinformował prezes Linas Aldonis.
"Zwiększamy ofertę - planujemy wzrost o ponad 25%. W tym roku jest 27% w przypadku wycieczek letnich" - powiedział Aldonis podczas konferencji prasowej.
Równolegle spółka chce zwiększać rentowność.
"Mamy wysoki udział przedsprzedaży, 40% programu jest już sprzedana. Dzięki temu możemy zwiększać program na sezon letni" - wskazał prezes.
Wskaźnik obłożenia wynosi 98%.
W całkowitej sprzedaży Novaturas 85% stanowią pakiety zawierające loty i miejsca w hotelach.
Przedsprzedaż Novaturas na sezon letni 2018 wyniosła 61,1 tys. pasażerów na koniec ub.r. wobec 33,2 tys. rok wcześniej, podała spółka w prezentacji przed konferencją. Na koniec 2016 r. przedsprzedażą objętych było 20,1 tys. pasażerów.
Spółka zwróciła też uwagę na stale rosnący udział przedsprzedaży - w 2017 r. przedsprzedaż stanowiła 31% całej oferty na sezon letni wobec 21% w 2016 r. i 16% w 2015 r.
Novaturas rozpoczyna ofertę dziś, od book-buildingu, i spodziewa się, że pierwszy dzień notowania akcji spółki na GPW w Warszawie i Nasdaq w Wilnie przypadnie ok. 21 marca.
Łączna wartość oferty publicznej Novaturas, licząc według ceny maksymalnej dla inwestorów indywidualnych, ustalonej na poziomie 13,5 euro (56,11 zł) może sięgnąć prawie 53 mln euro (niemal 220 mln zł) w przypadku, gdy ostatecznie ofertą objętych zostanie 50% istniejących akcji, lub blisko 70 mln euro (około 290 mln zł), w przypadku zaoferowania i sprzedaży całej dodatkowej puli.
Novaturas jest największym operatorem turystycznym na Litwie, Łotwie i w Estonii zarówno pod względem wartości sprzedaży, jak i liczby pasażerów. Grupa ma ponad 40% udziału w regionie w rynku zorganizowanych lotów czarterowych.