CIG (CIGAMES) szacuje skonsolidowane przychody netto ze sprzedaży na ok. 100,5 mln zł, podała spółka. Poziom sprzedaży gry "Sniper Ghost Warrior 3" (SGW3) przekroczył 1 mln sztuk.
"Sprzedaż gry 'Sniper Ghost Warrior 3' przekroczyła poziom 1 mln egzemplarzy. Liczba ta obejmuje zarówno fizyczne nośniki, jak i dystrybucję cyfrową. CI Games ogłosiło również wstępne wyniki finansowe za 2017 r. oraz strategiczną restrukturyzację i nowy kształt wewnętrznego zespołu deweloperskiego" - czytamy w komunikacie.
W 2017 r. Grupa CI Games wypracowała ponad 100 mln zł przychodów ze sprzedaży i potwierdziła rentowność, podano także.
"Dysponując ponad 10 mln zł środków własnych i korzystnym finansowaniem bankowym o wartości 35 mln zł, jesteśmy dobrze przygotowani do realizacji kolejnych projektów" - powiedział prezes Marek Tymiński, cytowany w komunikacie.
CI Games zamierza zrealizować przynajmniej 3 projekty do 2020 r. o łącznej wartości 100 mln zł.
"'Sniper Ghost Warrior 3' był największym tytułem, jaki kiedykolwiek stworzyliśmy i wydaliśmy. Pomimo przeciętnego przyjęcia tytułu przez media zaraz po premierze, kontynuowaliśmy ciężką pracę nad ulepszeniem gry. Udało nam się dopracować grę i zakończyć projekt z sukcesem" - zaznaczył prezes.
Spółka ogłosiła również, że znacznie zmniejszyła swój wewnętrzny zespół deweloperski i jest gotowa podejmować nowe wyzwania z zespołem 30 osób, jednocześnie wykorzystując rozległą sieć podwykonawców w dalszym procesie tworzenia nadchodzącej gry z gatunku tactical shooter, podano w materiale.
"Decyzja o zmniejszeniu rozmiarów studia była najtrudniejszą decyzją, jaką podjąłem w ciągu ostatnich lat. Nigdy nie jest łatwo pozwolić odejść przyjaciołom i kolegom, z którymi pracowaliśmy od lat, jednak wierzę, że była to najlepsza decyzja, by pozwolić spółce ruszyć naprawdę do przodu. Jakość gier jest dla nas bardzo dużym priorytetem, nie tylko w kontekście nadchodzącej gry (tactical shooter), ale także dla każdej kolejnej gry, którą wprowadzimy na rynek. Trudności, które napotkaliśmy podczas tworzenia i premiery 'Sniper Ghost Warrior 3' były dla nas ogromną lekcją" - podkreślił Tymiński.
Wskazał, że obecnie spółka wierzy w mniejsze, doświadczone zespoły jako podstawę odniesienia sukcesu w tej tak bardzo konkurencyjnej branży.
"Jednocześnie jesteśmy dumni z wysiłku naszego zespołu i szczerze chcemy podziękować wszystkim, którzy brali udział w pracach nad SGW3, ponieważ bez nich nie moglibyśmy nawet próbować dostarczyć graczom z całego świata grę kalibru AAA na trzy kluczowe platformy sprzętowe" - zadeklarował szef studia.
W czerwcu 2017 r. CI Games ogłosiło nową strategię, zakładającą produkcję i wydawanie szerszej gamy gier. Spółka, wykorzystując rozległe doświadczenie w zakresie tworzenia i wydawania gier, prowadzi rozmowy z zewnętrznymi deweloperami, aby wprowadzić ich tytuły na rynek globalny. CI Games planuje, aby w najbliższej przyszłości znaczna część dochodów pochodziła z tej części działalności.
"Mamy wieloletnie doświadczenie, jako wydawca i deweloper gier. Dzięki temu bardzo dobrze rozumiemy wyzwania, które są częścią tych procesów" - dodał prezes.
CI Games potwierdziło również, że prowadzi rozmowy z kilkoma uznanymi studiami dotyczące produkcji kontynuacji tytułu "Lords of the Fallen". Spółka ma nadzieję sfinalizować rozmowy i rozpocząć produkcję w ciągu kilku najbliższych miesięcy, wskazano w informacji.
"'Lords of the Fallen' to bardzo ważna marka w naszym portfolio. Spełnienie oczekiwań naszych fanów jest dla nas wyjątkowo ważne" - dodał Tymiński.
Zaprezentowane wyniki mają charakter szacunkowy. Ostateczne wyniki zostaną przedstawione przez spółkę w skonsolidowanym i jednostkowym raporcie rocznym CI Games za rok 2017, którego publikację zaplanowano na 27 marca 2018 roku.
CI Games to producent i dystrybutor gier komputerowych, notowany na GPW od 2007 r. (początkowo jako City Interactive).