Liczba badań, które wykonały kobiety przy użyciu urządzenia Braster wyniosła 721 w IV kw. 2017 r., zaś w całym ubiegłym roku sięgnęła ona 2 751 badań, podał BRA (BRASTER).
"Według danych otrzymanych z wewnętrznych systemów analitycznych, sprzedaż spółki w IV kwartale 2017 roku osiągnęła 34 urządzenia i 1 570 pakietów badań. Spółka pragnie podkreślić, iż od października 2017 roku, uległ zmianie model sprzedażowy, który zamiast zakupu abonamentów umożliwia zakup pakietów badań bez urządzenia oraz samego urządzenie zawierającego 1 badanie" - czytamy w komunikacie.
Procentowy udział w sprzedaży pakietów badań przedstawia się następująco: 49% sprzedaży stanowił pakiet 6 badań, 26% sprzedaży pakiet 12 badań, 25% sprzedaży pakiet 24 badań, podano także.
Spółka podała, że dzięki urządzeniu Braster kobiety wykonały do chwili publikacji niniejszej informacji 2 751 badań, z czego 721 w samym IV kwartale 2017 roku.
"Od początku wprowadzenia produktu na rynek, spółka sprzedała łącznie 2 696 urządzeń i 1 189 abonamentów oraz 1 570 pakietów badań, natomiast z prawa zwrotu skorzystało 10 osób, a apteki łącznie zwróciły 215 urządzeń" - czytamy także.
Zarząd podkreślił, iż IV kwartał 2017 roku był okresem, w którym oprócz zmiany modelu biznesowego przeprowadzono również dywersyfikację kanałów sprzedażowych.
"W związku z powyższym dokonano rocznej analizy efektywności kanału aptecznego i podjęto decyzję o jego istotnym ograniczeniu na rzecz bardziej rozwojowych i wydajnych kanałów, takich jak sprzedaż bezpośrednia do firm i dużych korporacji, które w ramach CSR będą oferowały system Braster swoim pracownikom. Ponadto zespół Braster w dalszym ciągu podejmował działania mające na celu zarówno budowanie świadomości marki Braster, jak i uwrażliwiane kobiet, jak ważna w walce z rakiem piersi jest profilaktyka. Powyższe działania zaowocowały m.in. otrzymaniem opinii Polskiego Towarzystwa Ginekologii i Położnictwa"- czytamy także.
Braster jako jedyna firma na świecie posiada sprawdzoną technologię produkcji matryc ciekłokrystalicznych, w oparciu o którą opracowała prototyp urządzenia Brater Tester - innowacyjnego medycznego testera termograficznego służącego do wczesnego wykrywania patologii piersi, w szczególności raka piersi. Spółka jest notowana na rynku głównym GPW od 2015 r.