LPP przyspieszy rozbudowę magazyny w Strykowie i chce ją zakończyć w ciągu jednego roku, natomiast kolejne centrum magazynowe służące do obsługi sklepów stacjonarnych będzie gotowe na przełomie 2020/2021 r. i będzie zatrudniać około 1,5 tys. osób, powiedział w rozmowie z ISBnews prezes Marek Piechocki.
"Otworzyliśmy magazyn pod e-commerce w Strykowie, który ma około 30 tys. m2, ale już zauważyliśmy, że jest on zbyt mały w stosunku do naszych potrzeb. Pierwotnie zakładaliśmy powiększenie tego magazynu w ciągu 3 lat, a dziś myślę, że zrobimy to nawet w ciągu roku" - powiedział ISBnews Piechocki.
Dodał, że kolejny magazyn pod e-commerce planowany jest na południu Europy, prawdopodobnie w Rumunii lub w Bułgarii.
"Dodatkowo prowadzimy także negocjacje w sprawie zakupu odpowiedniej działki pod kolejny magazyn do obsługi sklepów stacjonarnych. Będzie on zlokalizowany w okolicach autostrady. Szukaliśmy miejsca dobrze skomunikowanego, a jednocześnie takiego, gdzie znajdziemy odpowiednią ilość pracowników" - powiedział prezes.
Dodał, że będzie to centrum dystrybucyjne na wzór istniejącego centrum w Pruszczu Gdańskim, czyli docelowo zatrudniać będzie około 1,5 tys. ludzi.
"W tej chwili możemy jedynie ujawnić, że negocjujemy działkę pod magazyn o wielkości docelowej 100 tys. m2, ale w pierwszym etapie nie będziemy budować tak dużego centrum. Być może będzie to od razu powierzchnia 60 tys. m2. Myślę, że jego wybudowanie potrwa około 2 lata, czyli koniec 2020 r. może początek 2021 r. centrum zostanie uruchomione" - powiedział Piechocki.
Centrum dystrybucyjne w Pruszczu Gdańskim również podlega obecnie rozbudowie.
"W Pruszczu Gdańskim po przeniesieniu prawie całości e-commerce do Strykowa, rozbudowujemy nasze moce i chcemy też nieco powiększyć sam magazyn. Tam jednak kończą się już nam możliwości ze względu na wielkość działki" - dodał.
"W Rosji uruchomiliśmy nasz sklep internetowy i do jego obsługi potrzebny był podręczny magazyn, aby na czas dostarczać zakupione przez klientów rzeczy" - powiedział prezes.
W Rosji LPP uruchomiło e-commerce w październiku 2017 r.
LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.