Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Prezes LPP: Nie będzie akwizycji, stawiamy na rozwój organiczny

Udostępnij

LPP nie planuje realizacji akwizycji w swojej branży, chce skupić się przede wszystkim na rozwoju organicznym i wdrażaniu nowych aranżacji sklepów po Reserved w kolejnych swoich markach m.in. w Sinsay, wynika z wypowiedzi prezesa Marka Piechockiego.

"Nie szukamy celów do akwizycji, choć rzeczywiście zgłaszają się do nas różne podmioty. Propozycji nie brakuje. Uważam, że powinniśmy obecnie skoncentrować się na tym, co robimy jako polski producent odzieży, rozwijając się w tempie około 20% rocznie. To jednocześnie umożliwia rozwój i zwiększanie kompetencji naszym ludziom, którzy realizują się przy unikatowych projektach, np. w naszym dziale informatycznym. Dodatkowo rosną razem z nami nasi partnerzy biznesowi projektujący dla nas sklepy czy meble do kolejnych otwieranych salonów" - powiedział Piechocki w rozmowie z ISBnews. 

We wrześniu 2017 roku LPP otworzył sklep Reserved w nowej aranżacji, a w przyszły roku zmieniać będzie wnętrza sklepów pozostałych marek. 

"W I półroczu 2018 r. chcemy wdrożyć nowe koncepty aranżacji sklepów marki Sinsay. Zostały one zaprojektowane i wykonane przez nasze polskie firmy.  Z kolei koncept Mohito będziemy nieco odświeżać. Wprowadzimy też nieco zmian w marce House, ale w tym przypadku nie spieszymy się. Nie myślę również o otwarciu innej marki" - powiedział prezes.

Według niego LPP powinno teraz przez kilka lat intensywnie wzmacniać markę, żeby stała się jeszcze bardziej konkurencyjna.

"Nie możemy pozwolić sobie teraz na imitację. Musimy inwestować w innowacje, w nowe koncepty, kolekcje muszą być coraz lepsze, a do tego potrzebuję coraz lepszych projektantów, po to by konkurować z rynkiem zewnętrznym. Dlatego właśnie chcemy inwestować ogromne pieniądze w te marki, które mamy, bo one posiadają potencjał do dalszego rozwoju" - dodał.  

Piechocki zapowiedział także, że w biurze LPP w Krakowie zostanie oddany do użytku obiekt o powierzchni około 5 tys. m2 dla projektantów i kupców, pracujących dla marek Mohito i House. "Nasze sklepy w internecie potrzebują kolejnych modeli, bo im jest ich więcej, tym częściej klient tam zagląda" - dodał prezes. 

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus