Bank Ochrony Środowiska (BOS) zaprzestał stosowania opisanych w decyzji Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) praktyk w grudniu 2016 r., współpracuje w tej kwestii z UOKiK i uważa za istotne zastosowanie rozwiązania systemowego w zakresie informowania klientów o zmianach warunków umów, poinformował ISBnews rzecznik banku Piotr Lemberg.
"Bank Ochrony Środowiska zaprzestał stosowania opisanych w decyzji UOKIK praktyk w grudniu 2016 r. Bank ściśle współpracował w tej sprawie z UOKiK i dołoży wszelkich starań w celu realizacji zobowiązania nałożonego przez prezesa UOKiK" - powiedział ISBnews Lemberg.
Podkreślił, że BOŚ bierze ponadto udział w pracach grupy roboczej przy Związku Banków Polskich (ZBP), których celem jest wypracowanie rozwiązania spełniającego wymogi trwałego nośnika w ramach systemów bankowości internetowej. Zespół roboczy pracuje nad wypracowaniem rozwiązania systemowego dla całego sektora.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) przygląda się praktykom 18 banków pod kątem informowania o zmianach w umowach. Łączna kwota rekompensat dla ich klientów może sięgnąć 80 mln zł. Dziś Urząd poinformował, że zakończył postępowanie odnośnie trzech kolejnych instytucji - EuroBanku, Banku Handlowego i BOŚ. UOKiK poinformował, że banki te zaniechały zakwestionowanych praktyk oraz rozpoczęły prace nad tym, aby dostosować swoje systemy do cech trwałego nośnika.
Akcje Banku Ochrony Środowiska od 1997 roku są notowane na rynku podstawowym GPW. W skład grupy wchodzi również Dom Maklerski BOŚ S.A.