SEL (SELENAFM) w nadchodzących miesiącach chce przełożyć podwyżki cen surowców na rynek i spodziewa się poprawy marżowości, poinformował prezes Noël Fourel.
"Sytuacja na rynku wskazuje, że w nadchodzących miesiącach nastąpi wyrównanie poziomów cen produktów u wszystkich podmiotów - także u naszej bezpośredniej konkurencji - co umożliwi nam kontynuację przełożenia zwyżki cen surowców na rynek w większym stopniu i poprawę marżowości" - powiedział Fourel, cytowany w komunikacie.
Podobnie jak w poprzednim kwartale, wynik finansowy spółki był pod presją niezrealizowanych różnic kursowych i bezprecedensowego kryzysu na rynku surowców, dodano.
"Trudna sytuacja na rynku surowców utrzymuje się już kolejny kwartał i wszystko wskazuje na to, że to się nie zmieni także w nadchodzących okresach. Grupa Selena przełożyła część wzrostu kosztów produkcji na rynek, jednak nie było to możliwe we wszystkich regionach. Dzięki podejmowanym przez Zarząd działaniom optymalizacyjnym, integracji wewnętrznej i silnej koncentracji na potrzebach użytkowników, Selena może zakończyć 2017 rok z bardzo dobrą sprzedażą. Scenariusz uprawdopodobniają też prognozy wzrostu PKB w zasadzie na wszystkich głównych rynkach, na których działa grupa " - dodał prezes.
Grupa Selena FM to globalny producent i dystrybutor chemii budowlanej. Główne marki to Tytan, Artelit oraz hiszpańska Quilosa. Jest jednym z trzech największych światowych producentów piany poliuretanowej używanej do montażu okien i drzwi. Zakłady produkcyjne Seleny są zlokalizowane w Polsce, Brazylii, Korei, Chinach, Rumunii, Turcji oraz w Hiszpanii. W 2008 r. spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie.