Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Cele LPP na 2018 rok to 53-54% marży i 2-cyfrowy wzrost sprzedaży

Udostępnij

LPP w celach na przyszły rok zakłada m.in. wzrost marży r/r do 53-54% i kontynuację dwucyfrowych wzrostów sprzedaży, podała spółka.

"Cele na 2018:
- kontynuacja dwucyfrowych wzrostów sprzedaży grupy, dzięki rozwojowi salonów oraz e-commerce.
- marża grupy powinna znaleźć się w przedziale 53-54% (wzrost r/r).
- utrzymanie długu netto na niskim poziomie, m.in. przez dalszą poprawę kapitału obrotowego" -
czytamy w prezentacji.

LPP podało, że marża brutto Grupy powinna wynieść ok. 53% w 2017 r. 

W oczekiwaniach na przyszły rok spółka podała jako szanse "otwarcie salonów LPP w nowych krajach" i "wejście z e-commerce na nowe rynki oraz dalszy rozwój e-sklepów w Rosji", natomiast jako ryzyka postrzega "zakaz handlu w niedzielę (18% sprzedaży)" i "niekorzystne tendencje
na USD, EUR, RUB w stosunku do PLN".

LPP planuje zwiększenie nakładów inwestycyjnych o 5% r/r w 2018 r., do ok. 430 mln zł, podała spółka. LPP chce wejść w przyszłym roku ze sklepami własnymi do Kazachstanu i Słowenii, a w Izraelu otworzyć sklepy franczyzowe. Planowany wzrost powierzchni sięgnie 10% r/r w 2018 roku.

"Planowany capex w 2018 roku to ok. 430 mln zł, wzrost o ok. 5% r/r. Planowane wydatki na sklepy to 320 mln zł, wydatki na siedzibę to 90 mln zł, a na obszar IT to 20 mln zł".

Spółka podała, że planowany wzrost powierzchni sięgnie 10% r/r w 2018 roku.

"Cele na 2018 rok: wybiórczy rozwój w Polsce, przyśpieszenie wzrostów w Europie (nacisk na Europę Południowo-Wschodnią), kontynuacja rozwoju w rejonie CIS, powrót do wzrostów na Bliskim Wschodzie" - czytamy także w prezentacji. 

Spółka podała, że celem zwiększenie liczby e-sklepów o 5 r/r tak, by działały one w 16 krajach na koniec 2018 r. 

Wartość sprzedaży internetowej LPP ma wynieść 350 mln zł w 2017, zaś celem na kolejny rok jest 100% wzrostu. W październiku br. spółka  uruchomiła kanał e-commerce w Rosji. Docelowo sprzedaż internetowa grupy ma stanowić 7-8% sprzedaży ogółem do 2020 r. 

LPP zarządza markami modowymi Reserved, Cropp, House, Mohito i SiNSAY. Spółka jest notowana na GPW w Warszawie od 2001 roku. Skonsolidowane przychody LPP ze sprzedaży sięgnęły 6,02 mld zł w 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus