CPG (CPGROUP) rozpoczyna budowę flagowej wielofunkcyjnej inwestycji rozrywkowo-usługowo-biurowej ArtN w Warszawie, podała spółka. Obecnie grupa jest na etapie wyboru generalnego wykonawcy (GW), który zostanie wyłoniony do końca roku. Budowa potrwa 3 lata i zakończy się w IV kw. 2020 roku.
"ArtN będzie obejmował 9 poziomów nadziemnych i 4 podziemne. W ramach projektu powstanie ponad 64 tys. m2 powierzchni użytkowej, w tym 40 tys. m2 powierzchni biurowej klasy A (poziomy od +3 do +8) i 24 tys. m2 powierzchni rozrywkowo-usługowo-handlowo-kulturalnej (poziomy od -1 do +2). Projekt zakłada wkomponowanie 9 zabytkowych budynków i 2 historycznych oraz 44 maszyn i urządzeń. Parking zlokalizowany na trzech kondygnacjach podziemnych zaoferuje 750 miejsc parkingowych (400 miejsc dla pracowników biur i 490 dla handlu i usług, w tym 140 rotacyjnych). Zupełną nowością będzie pierwszy w Polsce w pełni automatyczny, podziemny parking na 200 rowerów" - czytamy w komunikacie.
Wraz z połową listopada br. rozpoczynają się prace budowlane, które inwestor będzie opłacał z wkładu własnego przez kolejne 10 miesięcy, po czym zostaną uruchomione środki z kredytu. Wczoraj została podpisana umowa kredytowa z bankiem Pekao na kwotę około 160 mln euro. Obecnie Grupa Capital Park jest na etapie wyboru generalnego wykonawcy, który zostanie wyłoniony do końca roku. Budowa potrwa 3 lata i zakończy się w IV kw. 2020 roku, podano także.
"Projekt ArtN ma za sobą długą historię. Grupa Capital Park zakupiła teren dawnej fabryki w 2008 roku. Projekt, który dzisiaj prezentujemy, jest efektem wielu lat pracy całego zespołu zaangażowanego w jego realizację i wielu milionów nakładów. Przez te kilka lat koncepcja ewoluowała wraz ze zmieniającymi się oczekiwaniami klientów i najemców. Od początku wierzyliśmy jednak w powodzenie i nadzwyczajny potencjał tego projektu, mimo wielu wyzwań inwestycyjnych, z którymi przyszło nam się zmierzyć. ArtN będzie przykładem nowej jakości na rynku, miejscem łączącym historię z najnowocześniejszymi rozwiązaniami i niespotykaną do tej pory liczbą funkcji. Wkomponowanie w projekt muzeum, teatru, kina, licznych konceptów gastronomicznych, butików i BioBazaru nada tej przestrzeni szczególny charakter i stanie się destynacją zarówno dla pracowników okolicznych biur, warszawiaków, jak i turystów odwiedzających Warszawę" - powiedziała dyrektor generalny ArtN i członek zarządu Grupy Capital Park Kinga Nowakowska, cytowana w komunikacie.
Projekt usługowo-handlowo-kulturalny będzie podzielony na siedem stref według autorskiej koncepcji "The place to work. The place to be", składającej się na unikalną Kolekcję Norblina: Leisure & Entertainment (fitness, nowoczesny teatr, kameralne kino, centrum gier, przestrzeń dla dzieci), BioBazar (nowoczesny targ z ekologicznymi produktami), Food & Taste Experience (37 różnego typu konceptów gastronomicznych), Slow Retail (handlowe uliczki Norblina z butikami), Health & Wellness (Beauty House), Museum i Convenience (supermarket), czytamy dalej.
ArtN będzie dodatkowo otwartą przestrzenią dostępną przez całą dobę, wkomponowaną w tkankę miasta, stanowiącą jej przedłużenie. Nawet po zamknięciu ostatniego baru, ciągle będzie można przechadzać się po wewnętrznych uliczkach wiodących między postindustrialnymi budynkami. Dzięki temu ArtN będzie stanowić znakomity przykład tzw. POPS-u (privately owned public space) - przestrzeni publicznej należącej do prywatnego inwestora. Capital Park S.A. otrzymał wiele nagród za stworzenie i animację przestrzeni publicznej w budynku Royal Wilanów, tym samym ma ambitniejsze plany co do projektu ArtN, podsumowano.
Grupa Capital Park jest inwestorem i deweloperem działającym na rynku nieruchomości w Polsce od ponad dziesięciu lat, specjalizującym się w wyszukiwaniu i wykorzystywaniu okazji rynkowych. Od rozpoczęcia działalności w 2003 roku Grupa przeprowadziła ponad 100 transakcji inwestycyjnych i zarządza portfelem nieruchomości obejmującym 75 projektów o łącznej powierzchni wynajmu brutto ok. 250 tys. m2, zlokalizowanych w 37 miastach. Spółka jest notowana na GPW od 2013 r.