NVA (PANOVA) zamierza wzmocnić wizerunek i rozpoznawalność swojej marki oraz rozważa skoncentrowanie się na wybranych, kluczowych segmentach działalności, wynika z wypowiedzi powołanego w październiku prezesa Piotra Korka, poprzednio członka zarządu Tesco na Europę Centralną. Na nową strategię spółka "daje sobie kilkanaście miesięcy".
"Kompetencje spółki mieszczą się w wielu obszarach. Jedną z misji, o którą zostałem poproszony, jest zbudowanie brandu, 'szpicy', która będzie torowała drogę w jednym kierunku, abyśmy mogli skoncentrować siły na dwóch filarach" - powiedział Korek podczas konferencji prasowej.
"Nasza działalność jest wysokomarżowa, interesująca dla akcjonariuszy. W związku z tym myślę, że właściciele poszukiwali kogoś, kto będzie potrafił spojrzeć na strukturę firmy z lotu ptaka i odpowiedzieć, czy ta struktura jest w stanie obsługiwać tyle sektorów, postępując oportunistycznie. Z drugiej strony, jako alternatywa dla takiego oportunistycznego postępowania jest szczegółowy plan rozwoju w jednym segmencie" - kontynuował Korek.
Podkreślił, że spółka nadal chce stać "na solidnych podstawach", ale zbudować "większy impact". Nie przesądził, czy odświeżony wizerunek P.A. Nova będzie bardziej krajowy czy międzynarodowy.
"My nie chcemy tylko 'pokazać się' międzynarodowo. Nasza ambicja to budowanie wartości firmy. Nie chcemy tylko budować wolumenu za granicą, gdy lepsza marża będzie w Polsce" - wyjaśnił.
"Nasz brand jest jeden - P.A. Nova. Gramy na P.A. Novą" - powiedział pytany, czy spółka rozważa budowę jednej nowej, czysto handlowej marki.
"Na nową strategię dajemy sobie kilkanaście miesięcy" - podsumował Korek.
P.A. Nova jest firmą oferującą usługi w zakresie kompleksowej realizacji inwestycji budowlanych i zarządzającą portfelem obiektów własnych, który po III kw. 2017 r. obejmował 10 obiektów handlowo-usługowych i 3 hale przemysłowe. Planuje też kilka projektów mieszkaniowych w Polsce i jeden w Niemczech. Spółka jest notowana na GPW od 2007 r.