Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PGNiG: PSG może zgazyfikować ok. 125 gmin do końca 2022 r.

Udostępnij

Polska Spółka Gazownictwa (PSG) - spółka zależna Polskiego Górnictwa Naftowego i Gazownictwa (PGN (PGNIG)) - planuje zgazyfikować ok. 125 gmin do końca 2022 r., poinformował wiceprezes Marian Żołyniak.

"Do tej pory PSG podpisała 457 listów intencyjnych z gminami, które chcą rozwijać lokalne sieci gazownicze. W następstwie tej akcji trwają obecnie analizy możliwości realizacji inwestycji w poszczególnych gminach, jednak już teraz można powiedzieć, że do końca 2022 roku Polska Spółka Gazownictwa planuje zgazyfikować około 125 gmin, m.in. gminy: Mońki, Krynica Morska i Hajnówka" - powiedział Żołyniak, cytowany w komunikacie.

W zatwierdzonej w czerwcu 2016 r. strategii na lata 2016-2022 PSG zakładała, że zgazyfikuje 74 nowe gminy i zwiększy gazyfikację kraju do 60,79%.

Fundacja PGNiG im. Ignacego Łukasiewicza zainaugurowała dziś ogólnopolską kampanię "Powietrze bez śmieci", w ramach której koordynowane będą wszystkie działania grupy kapitałowej PGNiG dotyczące poprawy jakości powietrza.

"Nadrzędnym celem kampanii jest edukacja na temat przyczyn zanieczyszczenia powietrza, ze szczególnym uwzględnieniem tych, na które mamy największy wpływ - tak zwanej niskiej emisji. To piece kopciuchy, kominki i spaliny samochodowe są głównym źródeł smogu w Polsce, a jednocześnie to jej najłatwiej zapobiec. Przeprowadziliśmy badanie, z którego wynika, że nadal potrzebna jest większa świadomość, wiedza i odpowiednia motywacja" - powiedział wiceprezes PGNiG Łukasz Kroplewski.

Wśród podejmowanych przez Grupę PGNiG działań jest wspieranie samorządów w realizacji lokalnych programów ograniczenia niskiej emisji.

"Obecnie w kilkunastu miejscowościach południowej Polski, gdzie problem niskiej emisji jest największy, działają punkty informacyjne dla mieszkańców. Takie punkty działają już m.in. w Oleśnicy, Dzierżoniowie, Bielawie, Skawinie, Krynicy-Zdroju i Kudowie-Zdroju. Można w nich uzyskać informacje o możliwościach rozpoczęcia korzystania z gazu ziemnego i szacunkowych kosztach inwestycji" - wskazał prezes PGNiG Obrót Detaliczny Henryk Mucha.

Z kolei PGNiG Termika promuje ciepło systemowe - w szczególności na terenach silnie zurbanizowanych - jako alternatywę dla lokalnych kotłowni.

W ramach kampanii będą także realizowane działania społeczne, w szczególności projekt "Rodzina i dzieci, Powietrze bez śmieci", który ma objąć kilka tysięcy szkół i wszystkie gminy w Polsce, podano także.

PGNiG jest obecne na warszawskiej giełdzie od 2005 r. Grupa zajmuje się wydobyciem gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju, importem gazu ziemnego do Polski, magazynowaniem gazu w podziemnych magazynach gazu, dystrybucją paliw gazowych, a także zagospodarowaniem złóż gazu ziemnego i ropy naftowej w kraju i za granicą oraz świadczeniem usług geologicznych, geofizycznych i poszukiwawczych w Polsce i za granicą.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus