EMP (EMPERIA) zamierz podpisać w IV kw. br. podpisać umowy na 30 lokalizacji, w których w 2018 i 2019 powstaną nowe sklepy, zapowiedział prezes Dariusz Kalinowski. Spółka poinformowała w opublikowanym wczoraj raporcie kwartalnym, że oczekuje, iż do końca w 2017 roku sieć Stokrotka zwiększy się o kolejne 25 nowych sklepów.
"W tym kwartale br. prawie zamierzamy podpisać umowy na 30 lokalizacji [realizowanych] w 2018 i 2019" - powiedział Kalinowski podczas konferencji prasowej.
Emperia podała, że w okresie trzech kwartałów 2017 roku otwarto łącznie 44 sklepy (w tym 18 sklepów franczyzowych), zaś 9 sklepów zostało zamkniętych. W okresie trzech kwartałów ub.r. otwarto łącznie 39 sklepów (w tym 13 sklepów franczyzowych), zaś 8 sklepów zostało zamkniętych. Nakłady inwestycyjne na sklepy otwarte (własne) wyniosły 15,64 mln zł w okresie I-III kw. wobec 21,17 mln zł rok wcześniej.
Kalinowski poinformował także podczas konferencji, że negocjacje z potencjalnym inwestorem trwają i podtrzymał plan, według którego mają się one zakończyć w IV kw. br.
W ub. tygodniu Emperia poinformowała, że zdecydowała o rozpoczęciu negocjacji z Maxima Grupe UAB jako potencjalnym inwestorem w ramach procesu pozyskania inwestora strategicznego.
Wcześniej "Parkiet" podał, że litewska grupa Maxima, która prowadzi w Polsce sieć sklepów detalicznych Aldik, jest zainteresowana przejęciem Emperii Holding.
Obecnie sieć grupy Maxima liczy 30 sklepów zlokalizowanych w województwach lubelskim, mazowieckim i podkarpackim. Skonsolidowane przychody grupy w 2016 r. sięgnęły 2,69 mld euro bez VAT. Przychody w Polsce wyniosły wówczas 48,2 mln euro, podano w gazecie.
Emperia Holding jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2002 r. Grupa handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną. Jest właścicielem m.in. sieci detalicznej Stokrotka.