EMP (EMPERIA) oczekuje, że do końca roku sieć Stokrotka powiększy się o 25 nowych sklepów, wobec 407 na koniec września, podała spółka.
"W 2017 roku segment kontynuuje intensywny rozwój sieci detalicznej. Sieć detaliczną Stokrotka na koniec III kwartału 2017 roku tworzy łącznie 407 sklepów detalicznych, zaś na koniec III kwartału 2016 roku było 358 sklepów. [...] Zarząd oczekuje, że do końca w 2017 roku sieć Stokrotka zwiększy się o kolejne 25 nowych sklepów" - czytamy w raporcie za III kw.
Emperia podała, że w III kwartale 2017 roku otwarto łącznie 23 sklepy (w tym 13 sklepów franczyzowych), zaś 2 sklepy zostały zamknięte. Dla porównania w III kwartale 2016 roku otwarto łącznie 11 sklepów (w tym 8 sklepów franczyzowych), zaś 1 sklep został zamknięty. W okresie trzech kwartałów 2017 roku otwarto łącznie 44 sklepy (w tym 18 sklepów franczyzowych), zaś 9 sklepów zostało zamkniętych. W okresie trzech kwartałów ub.r. otwarto łącznie 39 sklepów (w tym 13 sklepów franczyzowych), zaś 8 sklepów zostało zamkniętych.
Nakłady inwestycyjne na sklepy otwarte (własne) wyniosły 15,64 mln zł w okresie I-III kw. wobec 21,17 mln zł rok wcześniej.
Wyniki sklepów Stokrotka (na porównywalnej bazie sklepów) w trzech kwartałach 2017 r. były następujące:
- sprzedaż towarów wzrosła o 0,7% r/r do 1 591,1 mln zł
- koszty operacyjne wzrosły o 2% r/r do 364,3 mln zł
- EBITDA wzrosła o 3,1% r/r do 89,6 mln zł, czytamy także w raporcie.
Emperia Holding jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2002 r. Grupa handlowa Emperia prowadzi działalność detaliczną, deweloperską i informatyczną. Jest właścicielem m.in. sieci detalicznej Stokrotka.