Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Agora oczekuje pozytywnego ostatniego kwartału, szczególnie dzięki mocnym kinom

Bartosz Hojka
Bartosz Hojka
Udostępnij

AGO (AGORA) oczekuje pozytywnego ostatniego kwartału bieżącego roku, szczególnie dzięki bardzo obiecującym świątecznym propozycjom filmowym w kinach, poinformował prezes Bartosz Hojka.

"W IV kwartale wiele sobie obiecujemy po świątecznym repertuarze kinowym, co powinno umocnić w efekcie trzeci z rzędu rekord frekwencji rocznej w polskich kinach" - powiedział Hojka podczas konferencji prasowej.

Po dziewięciu miesiącach tego roku frekwencja w polskich kinach wzrosła r/r o 10,5% do 40,2 mln. 

Według słów prezesa, grupa celuje w dalsze umacnianie cyfrowej pozycji "Gazety Wyborczej" oraz skuteczną monetyzację bazy subskrybentów. Pozytywnie ma kontrybuować zmiana strategii wydawniczej czasopism (m.in. koncentracja na najsilniejszych tytułach drukowanych). Pozytywnie na wyniki grupy wpłynie także finalizacja sprzedaży działki. 

Wśród negatywnych czynników Hojka wymienił kolejne propozycje zmian legislacyjnych w wielu obszarach, co - w jego ocenie - może wywołać presję na wyniki w dłuższym horyzoncie. Wskazał ponadto na utrzymujące się negatywne trendy na rynku prasy drukowanej (szczególnie wyzwania dla samego druku). 

Grupa odczuwa także dominację globalnych platform na rynku reklamy internetowej. Jak zaznaczył prezes, wzrost reklamy w internecie konsumują Facebook i Google, a dodatkowym czynnikiem ograniczającym potencjał jest również wysoki udział AdBlock w Polsce. 

Agora jest m.in. większościowym właścicielem sieci kin Helios, firmy Next Film, zajmującej się produkcją i dystrybucją filmową oraz wydawcą "Gazety Wyborczej" i czasopism. Grupa jest ponadto właścicielem trzech lokalnych radiostacji muzycznych i większościowym współwłaścicielem ponadregionalnego Radia Tok FM. Agora jest współwłaścicielem kanału telewizyjnego Metro na ósmym multipleksie cyfrowej telewizji naziemnej oraz kanału Stopklatka TV uruchomionego wspólnie z KPL (KINOPOL)

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus
Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus