Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

PGE jest gotowe do integracji z EDF; strategia dla ciepłownictwa w połowie XII

Udostępnij

Polska Grupa Energetyczna (PGE) przygotowuje się do integracji z aktywamo EDF i zakończyła prace nad strategią dla ciepłownictwa PGE, która powinna zostać zaprezentowana najpóźniej do połowy grudnia br., poinformował prezes Henryk Baranowski.

"Chcemy być gotowi na szybką integrację z EDF, dlatego przygotowujemy się do tego procesu od dawna. Wydaje się, że jesteśmy do tego dobrze przygotowani. Skończyliśmy już prace nad strategią dla ciepłownictwa, która jest w trakcie uzyskiwania zgód korporacyjnych. Mam nadzieję, że najpóźniej zaprezentujemy ją w połowie grudnia br." - powiedział Baranowski podczas prezentacji wyników finansowych.

PGE liczy na duży wpływ integracji z EDF na efektywność grupy kapitałowej.

"Aktywa EDF posiadają duży potencjał dotyczący funkcjonowania naszej grupy kapitałowej. Zakładamy, że program integracyjny będzie trwał znacznie dłużej niż jeden bądź dwa miesiące" - dodał prezes.

Jak podkreślono, PGE czeka również na założenia dotyczące wsparcia dla kogeneracji po 2018 r. Prace nad systemem wsparcia prowadzi Ministerstwo Energii.

"Z punktu widzenia przejęcia aktywów EDF czekamy na kształt wsparcia dla kogeneracji, co jest kluczowe dla tego projektu" - dodał Baranowski.

Wynik EDF będzie konsolidowany począwszy od IV kw. 2017 r., podano także.

W końcu października PGE podało, że wobec spełnienia wszystkich warunków zawieszających termin zamknięcia transakcji na podstawie warunkowej umowy sprzedaży aktywów EDF w Polsce to 13 listopada 2017 r.

PGE przejmie 8 elektrociepłowni w największych polskich aglomeracjach, takich jak Trójmiasto, Wrocław czy Kraków, Elektrownia Rybnik na Śląsku i blisko 400 km sieci ciepłowniczej w czterech miastach. Umowa o wartości ok. 4,5 mld zł będzie jedną z największych transakcji na rynku fuzji i przejęć w Polsce i Europie w ostatnich latach.

Grupa kapitałowa PGE jest liderem sektora z ok. 40-proc. udziałem w rynku wytwarzania konwencjonalnego, 30-proc. w sprzedaży dla klientów końcowych (5,2 mln odbiorców indywidualnych i biznesowych) oraz ok. 12-proc. w OZE. Spółka jest notowana na GPW od 2009 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus