Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Przychody Grupy Redan spadły o 2% r/r do ok. 60 mln zł w październiku

Udostępnij

Szacunkowa wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży towarów zrealizowanych przez RDN (REDAN) wyniosła ok. 60 mln zł w październiku, co oznacza spadek o 2% r/r. W I-X 2017 r. sprzedaż wyniosła ok. 488 mln zł i była niższa o 0,6% w skali roku. 

"Powierzchnia całej sieci sprzedaży Grupy Redan na koniec października wyniosła 143,4 tys. m2, co oznacza wzrost o 8% w odniesieniu do października 2016" - czytamy w komunikacie.

W segmencie dyskontowym poziom sprzedaży towarów w październiku br. wyniósł ok. 36 mln zł, co oznacza spadek o 1% w skali roku, a w ujęciu narastającym sprzedaż sektora dyskontowego wyniosła ok. 301 mln zł i była o ok. 2% wyższa r/r.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklep internetowy www.txm24.pl w październiku 2017 r. wyniosły ok. 1 mln zł, co oznacza wzrost o 9% w skali roku. W ujęciu narastającym sprzedaż dyskontowego sklepu internetowego wyniosła ok. 7,6 mln zł i była 10% wyższa r/r. 

Sieć TXM na koniec października składała się z 401 sklepów własnych o łącznej powierzchni 105,7 tys. m2, która była o 15% wyższa r/r.

Na rynku modowym sprzedaż towarów w październiku 2017 r. wyniosła ok. 24 mln zł i była niższa o 4% r/r. W ujęciu narastającym, sprzedaż sektora modowego wyniosła ok. 187 mln zł i była 4% w skali roku.

Przychody ze sprzedaży towarów zrealizowane poprzez sklepy internetowe marki Top Secret w Polsce oraz na Ukrainie w październiku 2017 wyniosły 3 mln zł, co oznacza spadek o 3% r/r. W ujęciu narastającym sprzedaż sklepów internetowych Top Secret wyniosła 25,6 mln zł i była 5% niższa niż w tożsamym okresie roku poprzedniego, podano także.

Powierzchnia punktów handlowych działających w sieci sprzedaży marek Top Secret, Troll i DryWash na koniec października wyniosła 37,7 tys. m2, tj. była na poziomie o 8% niższym licząc rok do roku. 

"Na wysokość przychodów ze sprzedaży zrealizowanych przez Grupę TXM w październiku 2017 r. wpływ miały głównie:

1. Wyjątkowo ciepła pogoda, która nie skłaniała klientów do jesiennych zakupów odzieży – problem ten dotyczył również innych podmiotów branży odzieżowej oraz
2. Nieprecyzyjne planowanie zakupów i zatowarowania sklepów, które odbywało się w I półroczu i wynikało z problemów z wdrożeniem nowego systemu ERP" - czytamy w odrębnym komunikacie TXM.

Grupa kapitałowa Redan prowadzi działalność w zakresie detalicznej sprzedaży odzieży w Polsce oraz w innych krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Redan opiera się na dwóch filarach: dyskontowym (sieć sklepów Textilmarket) oraz modowym (marki Top Secret, Troll oraz - od 2011 r. - Drywash). Od 2003 roku spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie. Spółka TXM, w której Redan ma pakiet większościowy akcji, zadebiutowała na GPW w grudniu 2016 r.

Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus