LVC (LIVECHAT) podtrzymuje zainteresowanie docelowym debiutem na Nasdaq lub NYSE, poinformował prezes Mariusz Ciepły. Spółka celuje w osiągnięcie poziomu 1 tys. klientów pozyskiwanych miesięcznie.
"Podtrzymujemy zainteresowanie wejściem na Nasdaq. Chcemy docierać nie tylko do amerykańskich klientów, ale też inwestorów" - powiedział Ciepły dziennikarzom podczas debiutu VTI (VENTUREIN) na GPW.
Wcześniej spółka zapowiedziała,że strategicznym celem jest dla niej osiągnięcie poziomu 30 tys. klientów wobec ponad 22 tys. na koniec października.
"Nasz wewnętrzny cel, który komunikujemy zespołowi, to pozyskiwanie 1 tys. klientów miesięcznie. Widzimy, że jest to możliwe, wymaga jednak czasu i energii, wiąże się m.in. z realizowanymi przez nad projektami rozwojowymi i dywersyfikacją źródeł przychodzących klientów" - wskazał prezes Livechat.
"Finalnie nasza baza klientów ma rosnąć i o wejściu na Nasdaq lub NYSE będziemy decydować kiedy uznamy, że osiągnęliśmy odpowiednią liczbę klientów" - stwierdził Ciepły.
Jak wskazał, spółka pracuje nad nowym produktem typu livechat - chat.io w wersji beta. Według jego słów, nowy produkt jest traktowany jako rozwinięcie produktu LiveChat.
"Na razie prowadzony jest jako niezależny projekt. Jest to wielokanałowy chat, który wyróżnia się m.in. tym, że nie ma w nim stanu końca rozmowy, są za to wątki, jak w rozmowie przez SMS. W efekcie łatwiej go integrować z innymi produktami i kanałami komunikacyjnymi. Produkt ewoluuje, zbieramy feedback klientów. Jesteśmy przed decyzją, czy go połączymy i zmigrujemy do Livechat, czy będą działały jako osobne produkty" - wyjaśnił Ciepły.
Kolejnym projektem R&D spółki jest botengine.ai, który ma na celu automatyzację części działań customer service klientów.
"Jest to produkt osobny - otwarty dla integracji, zintegrowany m.in. z messengerem. Można już z niego korzystać, jest w fazie otwartej bety. Ponadto realizujemy ponad 20 projektów, by zwiększyć traffic naszych serwisów i konwersje na klientów" - dodał prezes.
Zaznaczył jednocześnie, że spółka spodziewa się, iż poziom dotychczas uzyskiwanej marży będzie utrzymany w kolejnych okresach.
"Biznes jest stabilny pod względem metryk SaaS z ok. 90 USD na klienta (ARPU) i churn 3%. Celujemy nadal w małe i średnie firmy, których potrzeby szczególnie dobrze rozumiemy" - podsumował prezes Ciepły.
Wrocławska firma jest jednym z największych na świecie dostawców oprogramowania typu "live chat dla biznesu". Spółka zadebiutowała na warszawskiej giełdzie w kwietniu 2014 r.