Według wstępnych szacunków WPR (WOODPCKR), technologiczna spółka działająca w modelu SaaS, w czwartym kwartale 2024 roku osiągnęła przychody w wysokości 5 027 tys. zł i wynik EBITDA 747,5 tys.zł. Strata netto za IV kwartał wyniosła 178 tys. zł.
W czwartym kwartale 2024 roku spółka nadal borykała się ze słabszą koniunkturą, wynikającą zarówno z ogólnego spowolnienia gospodarczego, jak i z zahamowania dynamik na rynku SaaS. Spółka wykorzystała ten czas na zwiększanie wartości dla użytkowników poprzez liczne wdrożenia oraz umacnianie relacji z klientami, co ma przyczynić się do wzrostu retencji i długoterminowego zaangażowania odbiorców.
Woodpecker celuje mocniej w Europę
Ze względu na wprowadzenie cenników w różnych walutach zarząd Spółki podjął decyzję o publikacji szerszego zakresu szacunkowych wyników finansowych po zakończeniu każdego kwartału. Odtąd Spółka będzie przedstawiać przychody, zysk netto, EBITDA oraz średniomiesięczny wskaźnik MRR (z danego kwartału w polskich złotych). Pozwoli to szybciej uzyskać pełniejszy i bardziej precyzyjny obraz sytuacji finansowej Spółki. Jednocześnie, mając na uwadze powyższe zmiany, zarząd Spółki poinformował, że począwszy od stycznia 2025 roku nie będzie publikować comiesięcznych informacji o szacunkowych, miesięcznych przychodach powtarzalnych MRR.
– W kontekście zróżnicowania walutowego naszej oferty, zakładamy, że w tym roku płatności w innych walutach niż dolar będą stanowić istotny odsetek transakcji, dlatego zdecydowaliśmy się wprowadzić zmiany w sposobie raportowania wyników finansowych - komentuje Małgorzata Sikora, prezes zarządu Woodpecker.co.
Aplikacja Woodpeckera w fazie dynamicznego rozwoju
Podobnie jak w trzecim kwartale, również czwarty upłynął pod znakiem intensywnego rozwoju aplikacji. Jedną z najważniejszych nowości było wprowadzenie do ekosystemu Woodpeckera możliwości bezpośredniego zakupu domen i adresów e-mail, dzięki czemu użytkownicy mogą w zaledwie kilku kliknięciach skonfigurować gotowe do użycia skrzynki mailowe.
- Stale rozwijamy Woodpeckera, aby oferować naszym użytkownikom jeszcze więcej wartości, która przyczyni się do ich rozwoju. Oferowanie całej dedykowanej infrastruktury pod cold email jest jedną z tych rzeczy, która powinna poprawić także akwizycję w najbliższych kwartałach - dodaje Małgorzata Sikora, prezes zarządu Woodpecker.co.
Spółka zdecydowała się również na powrót do prezentacji cenników w podziale na plany. Wprowadzenie planów pozwala na wyraźne pokazanie momentu, w którym cena jednostkowa ulega obniżeniu, dzięki czemu każdy kolejny prospekt jest tańszy. Nowością jest też nielimitowany plan MAX, który zapewnia bezpieczeństwo skalowania dla największych agencji, umożliwiając im swobodny rozwój bez obaw o ograniczenia wynikające z liczby obsługiwanych klientów.