LBT (LIBET) oczekuje, że sprzedaż w tym roku będzie na poziomie zbliżonym do ubiegłorocznego, a do 2018 r. jest nastawiony "bardzo optymistycznie", poinformował członek zarządu i dyrektor finansowy Ireneusz Gronostaj.
"Na przyszyły rok patrzymy bardzo optymistycznie. Na ten rok nie zakładamy, byśmy zrobili dużo więcej, jeśli chodzi o przychody" - powiedział Gronostaj podczas konferencji prasowej w Łodzi.
Pytamy o sprzedaż w przyszłym roku wskazał, że "nie będzie gorsza niż w 2017 r."
W 2016 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Libetu wyniosły 284,24 mln zł wobec 286,55 mln zł rok wcześniej.
Gronostaj poinformował, że spółka liczy na wzrost sprzedaży związany z rozpoczynającymi się inwestycjami infrastrukturalnymi w Polsce, choć zastrzegł, że sprzedaż Libetu przypada przede wszystkim na końcowe etapy realizacji inwestycji, np. podczas budowy dodatkowej infrastruktury przy autostradach - MOP-ów, stacji paliw.
"Przetargi były ogłaszane w trybie projektuj i buduj, a my jesteśmy na końcu procesu" - wyjaśnił członek zarządu.
Aktualnie spółka koncentruje się na poprawie marżowości.
"Zaczęliśmy wybierać kontrakty tak, żeby podnieść marżowość. Skupiamy się na produktach premium i podniesieniu marży" - wskazał także Gronostaj.
W I poł. 2017 r. produkty premium miały 46% udziału w sprzedaży. Spółka podtrzymuje cel 50-procentowego udziału, choć wskazuje, że w okresie intensywnych inwestycji infrastrukturalnych rośnie popyt na podstawowe wyroby.
Zgodnie z informacją zarządu, tegoroczny capex znajdzie się w granicach 12 mln zł i w przyszłym roku w tym obszarze będzie "też wstrzemięźliwie". "Mamy ogromną presję na kapitał obrotowy, a jeszcze chcemy zrobić akwizycję" - powiedział Gronostaj w kontekście capeksu.
Libet to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz lider rynku produktów premium. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2011 r.