LBT (LIBET) chce zaprezentować na początku przyszłego roku strategię rozwoju do 2022 r., poinformował prezes Thomas Lehmann. Jej filarami będą: ekspansja geograficzna w Polsce, digitalizacja sprzedaży, koncentracja na produktach premium i wykorzystanie okresu wzmożonych inwestycji infrastrukturalnych w Polsce.
"Jesteśmy w trakcie przygotowania strategii, chcemy ją przedstawić radzie nadzorczej do końca roku i w detalach pokazać na początku 2018 r." - powiedział Lehmann podczas konferencji prasowej w Łodzi.
"Pierwszy kierunek, w którym chcemy iść to ekspansja geograficzna - szukamy nowych partnerów franczyzowych. Na pewno będziemy mieć w Polsce 120 punktów sprzedaży wobec 90 obecnie" - powiedział prezes. Według niego, potencjał na zagospodarowanie w obszarze sprzedaży spółka widzi w 157 powiatach. Dodał, że także w obszarze zakładów produkcyjnych spółka ma "białe plamy" na terenie Polski i rozważa nabycie zakładu.
"Drugi element - to jest temat digitalizacji" - powiedział Lehmann, wyjaśniając, że w tym obszarze na początku marca przyszłego roku Libet chce uruchomić własną platformę e-commerce, która ma osiągnąć ok. 20% udziału w sprzedaży do 2022 r.
"Element trzeci - to koncentracja na produktach premium. W następnym roku wdrożymy nowe, wysokomarżowe produkty, których nie ma na rynku" - kontynuował prezes. Przypomniał, że w I poł. 2017 r. produkty premium miały 46% udziału w sprzedaży i że celem spółki jest udział 50-procentowy.
Wreszcie, Libet chce jak najlepiej wykorzystać spodziewany boom inwestycyjny w infrastrukturze w Polsce w kolejnych latach. "Będzie fala inwestycji i będziemy to wykorzystywać" - podkreślił Lehmann.
Obecnie Libet ma w Polsce 15 zakładów produkcyjnych i 90 franczyzowych Partnerskich Punktów Sprzedaży Platinum.
Libet to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz lider rynku produktów premium. Spółka jest notowana na warszawskiej giełdzie od 2011 r.