Biznesradar bez reklam? Sprawdź BR Plus

Orbis uzyskał prawo do prowadzenia i rozbudowy sieci hoteli marki Adagio

Udostępnij

ORB (ORBIS) - na mocy generalnej umowy franczyzy zawartej z Adagio SAS - zostało przyznane prawo do prowadzenia i rozbudowy sieci hoteli apartamentowych (aparthotels) działających pod należącymi do Adagio SAS markami: Aparthotels Adagio, Aparthotels Adagio Acces i Aparthotels Adagio Premium (marki Adagio), podała spółka. 

"W ramach przyznanego prawa do prowadzenia hoteli apartamentowych pod markami Adagio, emitent uzyskał dostęp do wszystkich usług, narzędzi, know-how oraz wsparcia Adagio SAS dedykowanego markom Adagio. Emitent uprawniony jest do rozwoju sieci Adagio za pośrednictwem własnych hoteli, jak również, jako generalny franczyzobiorca, poprzez przyznawanie osobom trzecim praw w tym zakresie, na podstawie umów zarządzania, subfranczyzy lub licencji" - czytamy w komunikacie. 

Orbis podał, że generalna umowa franczyzy zawarta została na okres 15 lat, z możliwością jej przedłużania na kolejne pięcioletnie okresy. 
Umową zostały objęte następujące kraje: Polska, Czechy, Węgry, Rumunia, Serbia, Estonia, Łotwa, Litwa.

"Generalna umowa franczyzy umożliwia emitentowi rozwój swojej działalności na szybko rosnącym rynku hoteli apartamentowych" - czytamy również. 

Hotele apartamentowe pod markami Adagio działają w segmentach od ekonomicznego do luksusowego i łączą w sobie przestronne apartamenty z usługami hotelowymi, podano także. 

Grupa Orbis jest największym operatorem hotelowym w Polsce i w Europie Środkowo-Wschodniej. Na koniec czerwca 2017 roku sieć grupy składała się w sumie ze 117 hoteli, dysponujących 19,8 tys. pokoi. Większość z nich (71 obiektów) funkcjonuje w Polsce. Spółka jest notowana na GPW od 1997 r. Partnerem strategicznym Orbisu jest AccorHotels.